Annons:
Etikettoff-topic-ot
Läst 6026 ggr
Mooniq
2018-03-03 08:42

Onödiga nyttoprylar

Så har jag fått en pulsklocka/mätarmband. och som den lilla statistik-nörd jag är så tycker jag det är kul. Ingen exakt vetenskap men att få en hint gillar jag. 

Trodde tex inte att jag gick mer än 2 km på mitt arbetspass (kontor inomhus) varje dag. 

Vet att jag i många år haft dålig sömnkvalite och nu kan jag få en hint om hur dålig den är och försöka förbättra. 

Väntar på att snön ska försvinna och sen är målet minst 20 000 steg/dag. 

Har ni nån onödig men för er en kul/viktig pryl?

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

Annons:
hemul
2018-03-03 12:28
#1

Min cykeldator. Är väl inte helt onödig då den faktiskt kan hjälpa till med orienteringen och upplägget (typ avtagsvägen är 1 km från kyrkan) och upplägget (nu har jag cyklat si och så många mil/timmar, dags för paus), men i ärlighetens namn har jag den mest för att kunna regga allt möjligt och går den sönder blir jag nojig innan jag fått tag på en ny.☺️

Scorpio97
2018-03-03 16:58
#2

Jag har en klocka med timer-funktion så jag kan ta tid när jag simmar. Onödig egentligen för det finns ju klockor i simhallen. Men med min klocka kan jag ta tid mer exakt :) Skriver upp resultaten i en app också.

Men egentligen vill jag ha en puls/träningsklocka som fungerar i simhallen och som automatiskt kan skicka information till mobilen. Dels för pulsfunktionen samt för att jag ska slippa hålla tiderna i huvudet (vilket jag måste med min för den saknar minnesfunktion). Tyvärr verkar det finnas ganska få klockor vars pulsmätning faktiskt fungerar i vattnet och ekonomin finns inte riktigt just nu. 
Sen skulle jag gärna ha klockan utanför simhallen också, för jag gillar också statistik :) I nuläget nöjer jag mig med en stegräknar-app för det.


//Jessie

Zepp
2018-03-13 22:10
#3

Snöslunga, den funkar bara under optimala förhållanden.

Dvs om det snöar lagom och man då råkar vara ledig samt mitt på dagen!

Nästa grej jag skall köpa kan vara en eldkastare, som smälter snön!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Upp till toppen
Annons: