Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (3) Senaste inläggen

- Allt om lågkolhydratkost - - Medlemmar - - Medlemmar - var bor ni? - Off topic - (OT) - Om sajten - - Utmaningen - - Vi som vill nolla kolhydraterna - Boktips Ej frågelåda - Sten Sture Skaldeman Frågelåda - MinMat Före detta frågelåda - dr Andreas Eenfeldt Hälsa Hälsovinster LCHF för vegeterianer LCHF - Problem LCHF för barn LCHF för bäbisverkstan LCHF för nybörjare Länkar - Föredrag Länkar - Radio/TV Länkar - tidningar/hemsidor Mat - Billiga ingredienser Mat - Jag behöver måltidstips Mat - Livsmedel Mat - Livsmedel - Matfett Mat - På stan, hur gör jag? Mat - Recept att laga hemma Mat - Recept på bröd och brödbaserade rätter Mat - Recept på efterrätter och sötsaker Mat - Recept på fisk- & skaldjursrätter Mat - Recept på färsrätter Mat - Recept på fågelrätter Mat - Recept på kötträtter Mat - Recept på soppor & såser Mat - Recept på ägg, ost, grönt, sidorätter & veg Mat - Vitaminer, mineraler, tillsatser mm Motion & träning Vi som har autoimmuna sjukdomar Vi som har diabetes Vi som har huvudvärk/migrän Vi som har högt/lågt blodtryck Vi som har koncentrationssvårigheter Vi som har mag/tarm-besvär Vi som har/har haft fibromyalgi Vi som röker/har rökt Vi som vill gå ner i vikt Vi som vill gå upp i vikt Vi som är beroende Vi som är gbp-opererade och äter LCHF dr Annika Dahlqvist Övrigt
Mat - Livsmedel

Pastaväktarna

2018-02-10 16:25 #0 av: maxiq

"Skräpmat, tomma kalorier och snabba blodsockersvängar. De senare årens trenddieter har gått hårt åt pastan. Men sanningen är att den italienska paradrätten inte är så värdelös som vi tidigare trott"

Viktväktarna

Anmäl
2018-02-10 16:36 #1 av: Skymning

SkrattarTummen upp

Humor iFokus. 

Anmäl
2018-02-20 22:12 #2 av: papa-bear

nu kör jag med adblocker, så jag såg inte om det var någon pastareklam på den sidan. har de dåligt ställt på viktväktarna, så att de vill lura in folk i kolhydratfällan igen. många av punkterna gällandes att det är bra för kroppen och knoppen känns ju lite forntid, brukar jobba och träna utan att pastaladda och det går lika bra det.

Anmäl
2018-02-25 07:03 #3 av: mirai

Oj då måste min hjärna ha slutat fungera, för jag har inte ätit pasta på 3 årFörskräckt. Jag äter inga kolh före träning (faktiskt bara vatten innan) konstigt att jag orkar röra mig överhuvudtaget. 

Nej, lägg ner viktväktarna. Det hade varit kul med en uppföljning av medlemmarna som svultit sig ner i vikt. Viktväktar slogan "Nöjda kunder som gärna återkommer"

Blomma

Anmäl
2018-02-25 09:48 #4 av: papa-bear

anna haag, denna hackkyckling som hon blivit pga egna uteblivna  framgångar i OS, sade att hon kolhydratladdat inför 3-milen de senaste 2 dagarna, men det hjälpte tydligen inte, 29:a, runt 10 minuter efter medaljtrion.

Anmäl
2018-02-25 13:25 #5 av: maxiq

#4: I Aftonbladet

"Redan efter fyra kilometers åkning tog krafterna slut – och Haag gick till slut i mål som 29:a, tolv minuter efter segrarinnan Marit Björgen.

– Det är något som är väldigt fel i min kropp. Jag har misstänkt det under en tid nu, säger Haag efteråt.

Vet du vad som är fel?

– Nej, inte just nu. Men jag har ju känt under en längre tid att det är något som inte stämmer. Det som är så himla tråkigt är att det känns bra … tills det går åt helvete.

Det slår om direkt?

– Ja, det går till en viss gräns, men sen finns det ingenting kvar i kroppen, då känner jag mig totalt kraftlös, säger Haag"

Anmäl
2018-02-26 09:12 #6 av: Vivisfaxarn

För flera år sen gav Vikväktarna upp i Danmark. Det här är nog ett sista försök!

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.