Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (2) Senaste inläggen - Allt om lågkolhydratkost - - Medlemmar - - Medlemmar - var bor ni? - Off topic - (OT) - Om sajten - - Utmaningen - - Vi som vill nolla kolhydraterna - Boktips Ej frågelåda - Sten Sture Skaldeman Frågelåda - MinMat Före detta frågelåda - dr Andreas Eenfeldt Hälsa Hälsovinster LCHF för vegeterianer LCHF - Problem LCHF för barn LCHF för bäbisverkstan LCHF för nybörjare Länkar - Föredrag Länkar - Radio/TV Länkar - tidningar/hemsidor Mat - Billiga ingredienser Mat - Jag behöver måltidstips Mat - Livsmedel Mat - Livsmedel - Matfett Mat - På stan, hur gör jag? Mat - Recept att laga hemma

Mat - Recept på bröd och brödbaserade rätter Mat - Recept på efterrätter och sötsaker Mat - Recept på fisk- & skaldjursrätter Mat - Recept på färsrätter Mat - Recept på fågelrätter Mat - Recept på kötträtter Mat - Recept på soppor & såser Mat - Recept på ägg, ost, grönt, sidorätter & veg Mat - Vitaminer, mineraler, tillsatser mm Motion & träning Vi som har autoimmuna sjukdomar Vi som har diabetes Vi som har huvudvärk/migrän Vi som har högt/lågt blodtryck Vi som har koncentrationssvårigheter Vi som har mag/tarm-besvär Vi som har/har haft fibromyalgi Vi som röker/har rökt Vi som vill gå ner i vikt Vi som vill gå upp i vikt Vi som är beroende Vi som är gbp-opererade och äter LCHF dr Annika Dahlqvist Övrigt
Vi som har koncentrationssvårigheter

Kan Rösthallucinationer Försvinna På LCHF?

2018-01-13 04:13 #0 av: Backi_89

Hej, 

Jag har lidit av rösthallucinationer i några år och har börjat äta LCHF sommaren 2017 och vill veta om det är möjligt att bli av med rösthallucinationer på LCHF? Har läst på KMR:s sida om lågkolhydratkost och på Psychology Today om detta. Dock vill jag läsa något innehållskraftigare än det. Folk tycks påstå att dem har blivit friska från psykisk ohälsa dock verkar dem inte vara intresserade av att bevisa detta vilket har fått mig att tro att dessa människor är fulla av det! 

Har alltid varit lite skeptisk av mig naturligt och har svårt att tro detta om att personer med psykiska ohälsa blivit friska på LCHF! 

Om det finns någon därute som har varit psykiskt sjuk och blivit bättre, var gärna snäll och dela med dig av dina erfarenheter, tack! 

Tack på förhand! 
/Backi 

Anmäl
2018-01-13 04:15 #1 av: Aleya

Du skrev ju ett exakt likadant inlägg för någon månad sedan. Är det inte bättre att putta det?

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Anmäl
2018-01-13 05:12 #2 av: Backi_89

Jag fick inga bra svar plus det att jag inte hittar någon information på internet. Är väldigt besvärad av detta. Kan du inte försöka anstränga dig istället för att enbart klaga? Hade gärna velat prata med Andreas Eenfeldt om han har några framgångsberättelser om just detta... 

Anmäl
2018-01-13 09:12 #3 av: Aleya

#2 nu vet inte jag vem denna personen är. Men är det en kändis så lär du ju kunna googla upp en sida där du kan kontakta han. Det kanske kan ta tid att få svar men vill man ha svar från en specifik så kan det ju vara värt att vänta

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Anmäl
2018-01-13 10:39 #4 av: LenaK63

#0  Du kan gå in på Diet Doctor (Andreas Eenfeldt) och göra en gratis prenumeration en månad.  Där finns mycket att läsa bl.a. om Schizofreni och LCHF samt ADHD,  Autism, Bipolär sjukdom osv. 

Lycka till!

Anmäl
2018-01-13 16:13 #5 av: hemul

Om du vill höra vad en lekman tror så tror jag inte att du kommer att bli frisk av low carb. Däremot tror jag att du kanske kan bli bättre. Om man ska döma av de historier jag hört, så verkar det som att allt möjligt "jämnar till sig", inte bara blodsockret. Många med psykisk sjukdom upplever färre och lindrigare dåliga perioder helt enkelt. Om det gäller dig måste du nog prova för att veta. Det är inte ens alla som får tipp-topp blodsocker. Som exempel LCHF-profeten Tim Noakes som inte får bukt med sin diabetes typ II.

Svarar Andreas på frågor om man betalar? Om man inte gör det gör han det ju definitivt inte, inte på bloggen ivf. Kanske ska du prova att maila? Du kan ju inte råka ut för värre än inget svar.

Anmäl
2018-01-13 16:36 #6 av: Margareta

Andreas Eenfeldt svarar inte på enskilda frågor.
Medlemsskapet man betalar för innehåller främst de videoinslag företaget genom sina fast anställda producerar. Översatta till svenska om det är annat originalspråk

/Margareta, sajtvärd för http://kolhydrater.iFokus.se
Bloggar om LCHF för oss som har svårt att gå ner i vikt på
Vägen till 65

Ger tillsammans med Bo Zackrisson och Sten Sture Skaldeman
ut LCHF-magasinet.
http://www.lchfmagasinet.se

Anmäl
2018-01-13 17:02 #7 av: hemul

Ja ja. Ska man frälsa världen kanske man inte har tid att bry sig om individer.Tystad

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.