Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (2) Senaste inläggen

- Allt om lågkolhydratkost - - Medlemmar - - Medlemmar - var bor ni? - Off topic - (OT) - Om sajten - - Utmaningen - - Vi som vill nolla kolhydraterna - Boktips Ej frågelåda - Sten Sture Skaldeman Frågelåda - MinMat Före detta frågelåda - dr Andreas Eenfeldt Hälsa Hälsovinster LCHF för vegeterianer LCHF - Problem LCHF för barn LCHF för bäbisverkstan LCHF för nybörjare Länkar - Föredrag Länkar - Radio/TV Länkar - tidningar/hemsidor Mat - Billiga ingredienser Mat - Jag behöver måltidstips Mat - Livsmedel Mat - Livsmedel - Matfett Mat - På stan, hur gör jag? Mat - Recept att laga hemma Mat - Recept på bröd och brödbaserade rätter Mat - Recept på efterrätter och sötsaker Mat - Recept på fisk- & skaldjursrätter Mat - Recept på färsrätter Mat - Recept på fågelrätter Mat - Recept på kötträtter Mat - Recept på soppor & såser Mat - Recept på ägg, ost, grönt, sidorätter & veg Mat - Vitaminer, mineraler, tillsatser mm Motion & träning Vi som har autoimmuna sjukdomar Vi som har diabetes Vi som har huvudvärk/migrän Vi som har högt/lågt blodtryck Vi som har koncentrationssvårigheter Vi som har mag/tarm-besvär Vi som har/har haft fibromyalgi Vi som röker/har rökt Vi som vill gå ner i vikt Vi som vill gå upp i vikt Vi som är beroende Vi som är gbp-opererade och äter LCHF dr Annika Dahlqvist Övrigt
dr Annika Dahlqvist

LCHF dag/day och hyllning av Annika Dahlqvist

2018-01-10 19:48 #0 av: Hanveden

KOSTFONDEN:

”NU SATSAR VI PÅ KOST VID FETMA OCH TYP 2-DIABETES”
är Kostfondens tema och vad passar bättre än att donera en summa till fonden och proklamera LCHF dagen både nationellt och internationellt den 16 januari då det är 10 år sedan Annika Ds frikännande av socialstyrelsen där två dietister hade anmält henne.

”Anmälarna ifrågasätter dr Annika Dahlqvists råd till patienter med övervikt och
patienter med diabetes typ 2 och menar att patienternas säkerhet äventyras”.

https://www.dietdoctor.com/se/wp-content/2008/01/lcarende1.pdf

Jag själv har för min fru och mig gjort en engångsdonation på 200 kr och vädjar till de som vill hylla Annika D och utnämna 10 årsdagen och alla kommande 16 januari till LCHF dag/day att göra likadant...

Engångsdonation till kostfonden:

Via bankgiro 900-4243 eller plusgiro 900424-3 kan du föra över en engångsumma. Du kan även lämna ett bidrag via Swish. Vårt nummer är: 123 900 42 43.

https://www.kostfonden.se/lamna-bidrag/

Med hopp om en rejäl slant till Kostfonden och ett stort Grattis till Annika Dahlqvist som har gjort så mycket för alla med någon form av metabolt syndrom.

Hurra,hurra,hurra,hurra från Sven Arne ”Hanveden” i Laxå Cool .

Anmäl
2018-01-10 22:43 #1 av: odezza

Jag tänker också fira dagen med ett bidrag. Hoppas att Kostfonden får in mycket pengar den dagen!Glad

"still lost in space and time"

Anmäl
2018-01-14 18:09 #2 av: Hanveden

Bra odezza hoppas flera firar dagen som du...

mLCHFh för stor uppslutning till dagen och en bra slant till Kostfonden Cool .

Anmäl
2018-01-16 13:03 #3 av: Hanveden

Grattis Annika D på LCHF day...

Såhär glad blev Annika för tio år sedan när vi från Kolhydrater iFokus skickade upp Margareta till Njurunda med av oss insamlade pengar till en gigantisk rosenbukett...

Men i år vill hon att vi tänker på Kostfonden och stöttar deras insamling till:

”NU SATSAR VI PÅ KOST VID FETMA OCH TYP 2-DIABETES”

Jag själv har för min fru och mig gjort en engångsdonation på 200 kr och vädjar till de som vill hylla Annika D och utnämna 10 årsdagen och alla kommande 16 januari till LCHF dag/day att göra likadant...

Engångsdonation till kostfonden:

Via bankgiro 900-4243 eller plusgiro 900424-3 kan du föra över en engångsumma. Du kan även lämna ett bidrag via Swish. Vårt nummer är: 123 900 42 43.

https://www.kostfonden.se/lamna-bidrag/

Med hopp om en rejäl slant till Kostfonden och ett stort Grattis till Annika Dahlqvist som har gjort så mycket för alla med någon form av metabolt syndrom.

mLCHFh Cool .

Anmäl
2018-01-17 07:43 #4 av: Effie

Jag skrev på Facebook att det var internationella LCHF-dagen; några är det som laser. Tyvärr är manga jag känner väldigt ointresserade.

Och ett litet bidrag till Kostfonden.

Visst går det. Om inte annat, så går det galet

Anmäl
2018-01-17 20:06 #5 av: Kajak11

Så klart. Grattis:-)

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.