Annons:
Etikettövrigt
Läst 4921 ggr
Backi_89
11/22/17, 10:07 PM

Förbättringar som ett resultat av att äta LCHF?

Hej, 

Vad är de förbättringar, ni på detta forum, har märkt av LCHF? 
Själv äter jag LCHF dock har jag inte märkt de positiva effekter, kanske ni kan hjälpa mig? Har dock märkt viktminskning och att jag har blivit lugnare, det är allt. 

Tacksam för svar! 
/Backi

Annons:
Honestyisdead
11/22/17, 10:28 PM
#1

Då har du ju märkt positiva effekter så varför säger du att du inte har Det?

Gladasvampen
11/22/17, 11:08 PM
#2

Efter två veckor på LCHF minskade mina humörsvängningar, var mindre trött och hade lättare att koncentrera mig. Blev också bara hungrig två gånger om dagen och åt då rejäla måltider så sparade massa tid på det också!

Siggebus
11/23/17, 7:13 AM
#3

Jag säger likadant som #1 -du HAR ju märkt av positiva förändringar!? 
Mina förändringar/förbättringar: 
1) 45 kg:s viktminskning (detta kom inte över en natt så klart)
2) Återkommande migrän försvann
3) Sjuklig trötthet försvann- blev full av energi och positivitet.
4)Mina ständiga diarréer och magkramper försvann. 
Finns säkert fler små förändringar men dessa här ovan är det som förändrade mitt liv totalt.
Jag har ätit lchf nu i snart 9 år.

Mooniq
11/23/17, 8:10 AM
#4

Min IBS försvann på mindre än 3 dygn. IBS - problem med mage/tarm och i mitt fall stora problem. Efter 2-3 veckor ändrades min sömn och jag sov djupt och hårt, så min sömn är mycket bättre med mindre kolhydrater. Jämnare i humöret. Mindre stel i leder. Äter även tillskott på MSM som är organiskt svavel. Finns i allt levande men förstörs när vi tillagar vår mat. Om man äter mycket råa ĺökväxter så får man i sig det naturligt. Under sista 2 åren har jag mixat lchf, stenålderskost och dukan - plockar de bitar ur de olika som passar mig. Har dragit ner på mejerier då jag går upp i vikt av dem. Använder lite smör, ost, creme fraiche o grädde i matlagningen ibland. I övrigt inget annat.

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

Effie
11/23/17, 8:30 AM
#5

Ja…jag mådde ju bra redan innan jag började äta LCHF för snart elva år sedan. Så jag har ju inte märkt så mycket.

  • magen mår mycket battre; inget ont, inte omväxlande hård och lös
  • lätta värken I händerna försvann
  • blodtrycksmedicinen halverad
  • hyn battre; ingen acne
  • slemhinnorna battre; inte känslan av tjockt slem I svalget, Inga problem med bihålorna
  • Inte hysteriskt irriterad om jag inte får mat var fjärde timme
  • ingen paltkoma efter lunch
  • tio kg viktminskning
  • sover bättre
  • koncentrationen bättre
  • tror t.o.m. att min ansiktsblindhet blivit bättre
  • suget (efter choklad eller sött) ofta försvunnet

Det är vad jag kommer på just nu. Och det återkommer efter några dagar om jag slarvar och äter spannmål och socker.


Visst går det. Om inte annat, så går det galet

villvaramed
11/24/17, 8:14 AM
#6

viktminskning
slutat med blodtrycksmedicin
slutat med cortisonsalvor för mina hudproblem, använde näst starkaste tidigare.
ingen huvudvärk, yrsel pga att det gått mer än två timmar sedan jag åt senast
ingen matkoma
acne som dök upp emellanåt har helt försvunnit.
det är drygt 5 årsedan jag lade om kosten vissa förändringar tog det några månader innan jag förstod att de hänt,

Annons:
hemul
11/24/17, 11:07 AM
#7

Förutom de förbättringar du fått, vilka är det du förväntat dig och inte fått?

Zepp
11/24/17, 7:45 PM
#8

De främst fördelarna med LCHF är att man inte behöver äta mer än 1-2 gånger om dagen.. och det sparar hur mycket tid som helst!

För övrigt så har jag varken blivit yngre, snyggare eller fått mer libido!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

LenaK63
11/24/17, 10:38 PM
#9

Samma här Zepp, Har varken blivit yngre eller snyggare. Snarare äldre efter 10 år på LCHF. Men man håller sig mätt långa tider och håller ändå vikten ganska bra. Äter gott och mår bra.  Vad kan man mer önska sig.

 Det bästa är inga mediciner. Det sämsta är att man blir en aning asocial. Folk förstår inte när man inte vill ta en kaka eller en tårtbit.  Nu råkar jag ju leva i ett samhälle där bröd, tårtor och allskönsbakelser måste finnas vid alla tillställningar. LCHF finns inte på kartan här.

Hanveden
11/25/17, 11:08 PM
#10

Min tandhygienist är jättepositiv när hon varje halvannat år tar bort den lilla tandsten som finns…

Hon tar fram en spegel och visar på mitt tandkött som inte blöder och täcker tandhalsarna på tänderna så där har jag varken ilningar eller början till tandlossning…

Som typ 1 diabetiker vet hon att lågkolhydratkost är bra för tandhälsan och jag har undervisat henne om den luftvägströskel som finns vid blodglykosvärde över ca 8 mmol/L…

https://www.youtube.com/watch?v=lFGuSWzmumE

Där framlidne Tore Persson bla berättar om denna luftvägströskel som professor Emma Baker UK slagit fast existerar.

Glukos i munslemhinnorna är inte bra för tandhälsan och som LCHF ätare sedan 10 år kan man konstatera att förkylningar, influensor mm knappast får chans att få någon näring från mina slemhinnor i munhåla och svalg och därför är jag ytterst sällan förkyld… 

 Att hålla ner blodsockret är tydligen det bästa vi kan göra för vår hälsa!

mLCHFh 😎 .

Upp till toppen
Annons: