Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (2) Senaste inläggen

- Allt om lågkolhydratkost - - Medlemmar - - Medlemmar - var bor ni? - Off topic - (OT) - Om sajten - - Utmaningen - - Vi som vill nolla kolhydraterna - Boktips Ej frågelåda - Sten Sture Skaldeman Frågelåda - MinMat Före detta frågelåda - dr Andreas Eenfeldt Hälsa Hälsovinster LCHF för vegeterianer LCHF - Problem LCHF för barn LCHF för bäbisverkstan LCHF för nybörjare Länkar - Föredrag Länkar - Radio/TV Länkar - tidningar/hemsidor Mat - Billiga ingredienser Mat - Jag behöver måltidstips Mat - Livsmedel Mat - Livsmedel - Matfett Mat - På stan, hur gör jag? Mat - Recept att laga hemma Mat - Recept på bröd och brödbaserade rätter Mat - Recept på efterrätter och sötsaker Mat - Recept på fisk- & skaldjursrätter Mat - Recept på färsrätter Mat - Recept på fågelrätter Mat - Recept på kötträtter Mat - Recept på soppor & såser Mat - Recept på ägg, ost, grönt, sidorätter & veg Mat - Vitaminer, mineraler, tillsatser mm Motion & träning Vi som har autoimmuna sjukdomar Vi som har diabetes Vi som har huvudvärk/migrän Vi som har högt/lågt blodtryck Vi som har koncentrationssvårigheter Vi som har mag/tarm-besvär Vi som har/har haft fibromyalgi Vi som röker/har rökt Vi som vill gå ner i vikt Vi som vill gå upp i vikt Vi som är beroende Vi som är gbp-opererade och äter LCHF dr Annika Dahlqvist Övrigt
Mat - Vitaminer, mineraler, tillsatser mm

Magnesiumcitrat - tips önskas!

2017-11-14 05:16 #0 av: hemul

Nån som kan tipsa om ett bra och gärna billigt magnesiumcitrattillskott? Ler

Har tre gånger på raken misslyckats med mina beställningar. Två varianter innehöll jättetabletter, som stolpiller, sträva dessutom. Fick krossa dem. En variant var pulver som inte löste sig.

* Ska innehålla bara magnesium, inga kombipiller

* Svensk eller annan EU-sajt med fri eller låg frakt. Haft otur med U.S.A på sistone (tullen).

* Helst kapslar eller pulver (som löser sig!!!). Är det tabletter ska de inte vara i elefantstorlek!

Anmäl
2017-11-14 07:05 #1 av: Mooniq

jag köper kapslar som jag drar isär o sen häller innehållet i smoothie. Bodystore har flera olika varianter.  https://www.bodystore.com/magnesium-100-caps

Älta inte problem - skapa lösningar!! FunderarSkrattar

Anmäl
2017-11-14 07:25 #2 av: OlgaMaria

Finns på topformula billigt

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Anmäl
2017-11-14 07:49 #3 av: RosaKatten

Är du säker på att det är citrat du ska ha? Citrat utvinns, om jag inte minns fel, från svartmögel. Många tål det bra men om man är känslig kan man reagera på det. Kanske värt att kolla upp?

Anmäl
2017-11-15 06:11 #4 av: Vivisfaxarn

Om det är det pulver jag har haft ska det lösas i varmt vatten. Kommer inte ihåg vad det heter. Ska vara ett av de bästa. Synd att jag inte kommer ihåg namnet!
Det kanske kommer....

Anmäl
2017-11-15 06:35 #5 av: hemul

Nä, det provade jag. Det var NowFoods jag hade.

Anmäl
2017-11-15 12:02 #6 av: Vivisfaxarn

Det jag hade var Super Mag från Bättre Hälsa. Finns på Bodystore.com för 245kr.
Jag tänker nu börja om med det, har blivit rekommenderad just detta.

Anmäl
2017-11-16 02:36 #7 av: hemul

Tack. Lite dyrt dock.

Anmäl
2017-11-16 08:38 #8 av: Vivisfaxarn

Har inte kollat. Dyrt i inköp eller per dos?

Anmäl
2017-11-16 09:34 #9 av: macarena

Man ska ju INTE köpa några piller på nätet!!!! Såg ett program  på Tv om faran av att göra det!!!

Anmäl
2017-11-16 10:30 #10 av: Vivisfaxarn

Det är inte ”på nätet”. Det är skillnad mellan ”på nätet” och att köpa en känd produkt från ett känt svenskt företag!

Anmäl
2017-11-16 12:53 #11 av: hemul

#8 Per dos.

Anmäl
2017-11-16 13:27 #12 av: nissew

Jag använder pulver från myprotein.se där kostar 250gram 129kr varar länge. Hur det löser sig i vatten vet jag inte men det fungerar bra.

Anmäl
2017-11-17 12:50 #13 av: hemul

Jaha, tar du det i nån shake? Det var ju prisvärt. Du skulle inte kunna vara hygglig och testa med bara litegrann och se om det löser sig?Kär

Anmäl
2017-11-17 17:09 #14 av: hemul

Jag ringde dem och frågade. Men jag måste registrera mig och använda deras formulär för den typen av frågor, så det gjorde jag. Svar inom 24 timmar står det. Verkar vara en stor sajt. Blev kopplad till en person som bara pratade engelska.

Men du får gärna testa ändå om du vill.Blinkar

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.