Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (2) Senaste inläggen

- Allt om lågkolhydratkost - - Medlemmar - - Medlemmar - var bor ni? - Off topic - (OT) - Om sajten - - Utmaningen - - Vi som vill nolla kolhydraterna - Boktips Ej frågelåda - Sten Sture Skaldeman Frågelåda - MinMat Före detta frågelåda - dr Andreas Eenfeldt Hälsa Hälsovinster LCHF för vegeterianer LCHF - Problem LCHF för barn LCHF för bäbisverkstan LCHF för nybörjare Länkar - Föredrag Länkar - Radio/TV Länkar - tidningar/hemsidor Mat - Billiga ingredienser Mat - Jag behöver måltidstips Mat - Livsmedel Mat - Livsmedel - Matfett Mat - På stan, hur gör jag? Mat - Recept att laga hemma Mat - Recept på bröd och brödbaserade rätter Mat - Recept på efterrätter och sötsaker Mat - Recept på fisk- & skaldjursrätter Mat - Recept på färsrätter Mat - Recept på fågelrätter Mat - Recept på kötträtter Mat - Recept på soppor & såser Mat - Recept på ägg, ost, grönt, sidorätter & veg Mat - Vitaminer, mineraler, tillsatser mm Motion & träning Vi som har autoimmuna sjukdomar Vi som har diabetes Vi som har huvudvärk/migrän Vi som har högt/lågt blodtryck Vi som har koncentrationssvårigheter Vi som har mag/tarm-besvär Vi som har/har haft fibromyalgi Vi som röker/har rökt Vi som vill gå ner i vikt Vi som vill gå upp i vikt Vi som är beroende Vi som är gbp-opererade och äter LCHF dr Annika Dahlqvist Övrigt
LCHF - Problem

Okej "fusk"?

2017-11-11 09:53 #0 av: Vainth

Hej, på helgen brukar det bli en olw dipp med gurka och en energi dricka och ölkörv, dippen blir väl runt 20-25g och drickan 4,5g och ölkorven några gram så totalt strax över 30 gram totalt + maten under dagen blir väl det totala drygt 40-50 gram kolhydrater, detta är endast EN dag i veckan, resten äter jag 20g eller mindre, vill börja gå ner i vikt igen är detta okej då?

Anmäl
2017-11-11 10:09 #1 av: parsley

Vad som är ok och vilka "fusk" man kan tillåta sig och ändå må bra och gå ner i vikt är individuellt, så du får hlet enkelt prova dig fram och se vad som fungerar för dig. Färdiga dipsåser brukar innehålla en del E-nummer om man säger så. Kan du få ner kolhydratsmängden genom att blanda en egen dipsås? Googla på t ex dipsås LCHF, så hittar du recept. 

Anmäl
2017-11-11 17:28 #2 av: Zepp

Näe.. det är lixom inte okej!

Och då skall du förstå/missförstå mig på rätt sätt!

Om du i stället svullat på löjjromstoast, gratinerad hummer, vinkokta musslor.. eller en älgstek.. så hade jag svarat annorlunda!

Och rent ut sagt.. för att gå ner i vikt.. för friska iallafall, så handlar det mesta om att äta vanlig mat på regelbundna tider.. inga mellanmål, bara riktig mat.. max tre gånger om dagen... oavsett om det är vardag eller helgdag.

Dvs om man är hyfsad frisk så handlar det mer om att äta sig mätt på riktig mat och skita i att unna sig extra kalorier.

En grej som du förmodligen snappat upp iomed att du skriver på ett i huvudsak LCHF-forum.. man får lov att äta mer fett de måltiderna.. gärna smör och grädde.

Såååå.. varför inte unna sig varje dag?

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Anmäl
2017-11-11 19:35 #3 av: mafmaria

Energidryck innehåller en hel del skräp som ger obalanser i kroppen vilka i sin tur kan påverka din viktnedgång. Jag skulle inte bli förvånad om samma sak gäller för dippen. Kanske du kan göra egen dipp på creme fraiche eller gräddfil istället och skippa kemikalierna?

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.