Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (2) Senaste inläggen

- Allt om lågkolhydratkost - - Medlemmar - - Medlemmar - var bor ni? - Off topic - (OT) - Om sajten - - Utmaningen - - Vi som vill nolla kolhydraterna - Boktips Ej frågelåda - Sten Sture Skaldeman Frågelåda - MinMat Före detta frågelåda - dr Andreas Eenfeldt Hälsa Hälsovinster LCHF för vegeterianer LCHF - Problem LCHF för barn LCHF för bäbisverkstan LCHF för nybörjare Länkar - Föredrag Länkar - Radio/TV Länkar - tidningar/hemsidor Mat - Billiga ingredienser Mat - Jag behöver måltidstips Mat - Livsmedel Mat - Livsmedel - Matfett Mat - På stan, hur gör jag? Mat - Recept att laga hemma Mat - Recept på bröd och brödbaserade rätter Mat - Recept på efterrätter och sötsaker Mat - Recept på fisk- & skaldjursrätter Mat - Recept på färsrätter Mat - Recept på fågelrätter Mat - Recept på kötträtter Mat - Recept på soppor & såser Mat - Recept på ägg, ost, grönt, sidorätter & veg Mat - Vitaminer, mineraler, tillsatser mm Motion & träning Vi som har autoimmuna sjukdomar Vi som har diabetes Vi som har huvudvärk/migrän Vi som har högt/lågt blodtryck Vi som har koncentrationssvårigheter Vi som har mag/tarm-besvär Vi som har/har haft fibromyalgi Vi som röker/har rökt Vi som vill gå ner i vikt Vi som vill gå upp i vikt Vi som är beroende Vi som är gbp-opererade och äter LCHF dr Annika Dahlqvist Övrigt
Motion & träning

Proteinpulver/shake innan träning

2017-10-29 19:23 #0 av: lchfmika

Hej.

Jag är ute efter ett proteinpulver/shake som jag kan dricka innan träning och också fungera som ett mellanmål. Jag har försökt googla men jag kan inte så mycket om det, så svårt att veta vad jag ska välja.

Har ni någon rekomendation? Bör vara sån man blandar med vatten. Inte mjölk och helst laktosfri,

Anmäl
2017-10-29 20:47 #1 av: JonasJ

Nu är det ett tag sedan jag drack proteinpulver själv, men whey 100 från gymgrossisten har lågt kolhydrat innehåll, under 1g per portion, både vanilj och jordgubb smakar helt okej. 

Anmäl
2017-10-30 07:52 #2 av: Mooniq

när jag gör  en smoothie så använder jag ofta frön eller nötter. Om man lägger dessa i vatten kvällen före eller timmar före så blir de mjukare. Sen har jag lite frysta bär, lite jordnötssmör och mandelmjölk eller vatten. OM du tränar mycket och behöver extra proteinpulver så kan du ju tillsätta även det. 

Älta inte problem - skapa lösningar!! FunderarSkrattar


Anmäl
2017-10-30 17:13 #3 av: hemul

Trodde det var efter träningen man skulle trycka i sig proteintillskott om man håller på med sånt?


Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.