Annons:
Etikettmat-livsmedel-matfett
Läst 9844 ggr
macarena
2017-08-27 15:56

Cocosolja

Mitt kolesterol har gått ner utan medicin!!! Doktorn frågade vad jag har gjort. Jo,2 matskedar per dag i kaffet!!!

Annons:
_Fisken
2017-08-27 16:17
#1

Bra tips där! Vilken olja då? Märke/affär?

Layza
2017-08-28 13:23
#2

En fråga, är det viktigt att ta oljan i kaffet, eller téet. Gör värmen att den blir mer potent? Jag brukar ta en sked rätt i munnen och rulla runt och svälja. Duger det månntro. I min logik gör det det, men jag är säker.

Sindri
2017-08-28 23:00
#3

Du kan ta den hur du vill.

Layza
2017-08-29 09:38
#4

#3 Tack!

hellah
2017-09-02 11:08
#5

Jag gör ischoklad samt "kokosis ", dvs ischoklad utan choklad

Zepp
2017-09-07 22:06
#6

Mm.. cocosfett har flera funktioner, dels mer fett, dels mer MCT, dels mer ketoner.

Alla tre påverkar homeostasen, betaoxidationen, aptiten, litta annat.. som i sin tur kan leda till att olika värden i blodet förändras.

Oså är Laurinsyra och Kaprylsyra bra för mag/tarmhälsan.

Och det verkar som att det duger med vilken billig cocosolja som helst.. fast vi som är miljömedvetna undviker helst "Silverpaktetet"!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Annons:
Hanveden
2017-09-13 12:47
#7

Gå in på Kostdoktorns blogg, bli medlem (gratis i en månad) och titta på denna video om The Cholesterol Network System – Dave Feldman

Där påstår Dave Feldman " Tydligen kan du drastiskt sänka ditt kolesterol genom att äta MER fett."

Här länk till inlägget på Kostdoktorns blogg:

http://www.kostdoktorn.se/kan-du-drastiskt-sanka-ditt-kolesterol-genom-att-ata-mer-fett

mLCHFh 😎 .

PS I USA beror premien på sjukförsäkringen hur högt ditt LDL är och genom att äta mer fett innan provtagningen kunde de få ner värdet på sitt LDL och därmed få ned premien på försäkringen!!! DS

Upp till toppen
Annons: