Annons:
Etikettallt-om-lågkolhydratkost
Läst 3299 ggr
Vax_malin
2017-06-04 14:22

Bikatbonat

Hej

Kom av en slump över informationen att vi behöver ta hänsyn till "syra-basbalansen" i kroppen. Som jag förstår kan man inta en tesked bikarbonat på fastande mage en gång om dagen för att "basa" kroppen. Detta för att den mesta av maten vi äter agerar försurande på människan. Ngn som har ngn erfarenhet eller kunskap gällande detta?

Annons:
tk1971
2017-06-04 14:27
#1

Jag tror att det rådet kan sätta matsmältningen ordentligt ur funktion. Det är ju en mycket sur miljö i magsäcken, just för att kroppen ska kunna spjälka maten i mindre beståndsdelar. Varför man ska sätta den mekanismen ur funktion genom att göra magsaften mer basisk förstår jag inte. Nån kanske kan förklara?

hemul
2017-06-04 14:31
#2

Kor har basisk matsmältning. Vi är inte kor.

parsley
2017-06-04 14:41
parsley
2017-06-04 14:43
#4

Anna Hallén om bikarbonat.  http://www.annahallen.se/bikarbonat

hemul
2017-06-04 15:31
#5

Biff utan grönsaker skapar inga som helst problem för mig! 😃

ApanAnn
2017-06-04 15:43
#6

Kroppen hanterar själv syra-bas balansen alldeles utmärkt. Det är jättelätt att kontrollera om syra/basbalansen är rätt. Lite för basiskt: du ligger på sjukhus och är jättesjuk. Lite för surt: du ligger på sjukhus och är jättesjuk. Mycket för surt eller basiskt: du är död.

Tant är ingen ålder, det är en livsstil!

Annons:
Mooniq
2017-06-05 07:14
#7

jag tar ½ tsk bikarbonat i vatten varje morgon, för jag har märkt att det öppnar upp mina luftrör, jag har problem med pollen. Bikarbonat ska - om man dricker det - intas på fastande mage och sen ska man vänta 1 timme minst innan man äter. Jag upplever det lätt att andas igen och jag e ju en motsträvig person så jag har inte köpt pollenallergimedicin - kanske för att den största biverkningen är stor trötthet. Så jag testade detta och är jättenöjd. Sen om man läser vidare så ska man bara köra bikarbonatvatten max 2 veckor, sen göra uppehåll minst 2 veckor.

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

Upp till toppen
Annons: