Annons:
Etikettmedlemmar
Läst 2494 ggr
ontivaden17
2017-03-14 15:16

Ont i vaderna

Hej, jag har sedan en längre tid ont i båda mina vader. Dom ömmar, värker och känns stela, jag kan inte sitta på varken huk eller knän. Är det någon som har tips eller råd vad jag kan göra? 😕

Annons:
hemul
2017-03-14 15:26
#1

Utan att du tränat eller gjort något speciellt? Jag tycker du ska gå till doktorn.

[Vianca]
2017-03-14 15:46
#2

Vilka slags skor och skosulor brukar du använda. anledningen till att jag ställer frågan, är att jag också har problem med värk i vaderna. och när jag uppmärksammade att det berodde på sulorna, provade på att byta till olika sulor.så märkte jag skillnaden direkt.

När man ska prova ny skor så prova också sulorna så att dom passar dig. den hjälpen får man i butiken.

parsley
2017-03-14 15:54
#3

Om du är inne på huskurer/egenvård

Tar du kosttillskott i form av magnesium? Magnesiumbrist kan ge problem med stela muskler eller kramp. 

Om du köper magnesiumtillskott välj gärna en sort från hälsokosten, som innehåller magnesiumsorter som slutar på -at, eftersom de tas upp bättre av kroppen. Apotekens innehåller magnesiumoxid, som mest verkar vara laxerande, eller också är de tuggtabletter med sötningsmedel. Beror dina problem på magnesiumbrist så märker du snabbt att du blir bättre om du tar extra magnesium. Du kan också testa att äta något med mycket magnesium i, t ex sötmandel.

En annan huskur som en del LCHF:are använder sig av är extra salt. Ta 1/2 - 1 tsk tsk salt i ett glas vatten och drick. Välj gärna oraffinerat havssalt eller seltin, som ger en del extra mineraler.

Upp till toppen
Annons: