Annons:
Etikettlchf-för-nybörjare
Läst 2393 ggr
SHE75
2017-03-12 14:15

Tappat fettdrift?

Jag har ätit LCHF fakir i snart tre veckor. Har gått ner 0,7 kg. (Tycker jag borde gått ner mer 😕) Som jag förstått det tar det ca 6-8 veckor innan kroppen ställer om till fettdrift. Just nu är det näst intill omöjligt att jogga t.ex. Benen känns som bly och jag är helt orkeslös. Igår fuskade jag med vin och lite ostbågar. Ramlade såklart ur ketosen direkt. Börjar omställningen till fettdrift om från början nu?

Annons:
Zepp
2017-03-13 20:41
#1

Grattis du är garanterat i ketos!

Om du dessutom känner en antydan till död råtta i munnen så är det än mer säkert!

Dvs du är fortfarande i omställningsfasen.. och den tar litta olika tid för hjärna och för musklerna!

Hjärnan ställer om på cirka 3-4 veckor.. musklerna kan ta månader.

Såå.. hjärnan har garanterat ställt om redan.. kan iallafall inte vara frågan om mer än dagar i värsta fall.

Musklerna däremot saknar sitt glukos!

Dvs du har glukosbrist, men det var ju själva grejen eller hur?

Du kan inte tappa något som du inte hade innan!

Utan det är nu det börjar.

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Per Johansson
2017-03-13 23:35
#2

Ja jag dricker vin ,,men troligen är jag i Ketos endå ! av den enkla anledningen att jag äter på tok för lite Kolhydrater i förhållande till vad min kropp behöver,,i övrigt tror jag 0 noll och inget på att det tar månader för kroppen att ställa om sig, ketos är inget normaltillstånd det är ett nödtillstånd som för de flesta inträffar  när  den lagrade energin är slut,,Att cykla  2-3 tim tvingar kroppen att bränna fett,,det handlar om vilja,,man mår illa har  kanske smaken äv en låda spik i mun,,men drick vatten å bit ihop   ,,människan är fantasisk,,när du tror du inte orkar mer,så har du 70% kvar att ge

hemul
2017-03-14 03:06
#3

Hur menar du? Mår du pyton hela tiden alltså? 😃

Upp till toppen
Annons: