Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (2) Senaste inläggen

- Allt om lågkolhydratkost - - Medlemmar - - Medlemmar - var bor ni? - Off topic - (OT) - Om sajten - - Utmaningen - - Vi som vill nolla kolhydraterna - Boktips Ej frågelåda - Sten Sture Skaldeman Frågelåda - MinMat Före detta frågelåda - dr Andreas Eenfeldt Hälsa Hälsovinster LCHF för vegeterianer LCHF - Problem LCHF för barn LCHF för bäbisverkstan LCHF för nybörjare Länkar - Föredrag Länkar - Radio/TV Länkar - tidningar/hemsidor Mat - Billiga ingredienser Mat - Jag behöver måltidstips Mat - Livsmedel Mat - Livsmedel - Matfett Mat - På stan, hur gör jag? Mat - Recept att laga hemma Mat - Recept på bröd och brödbaserade rätter Mat - Recept på efterrätter och sötsaker Mat - Recept på fisk- & skaldjursrätter Mat - Recept på färsrätter Mat - Recept på fågelrätter Mat - Recept på kötträtter Mat - Recept på soppor & såser Mat - Recept på ägg, ost, grönt, sidorätter & veg Mat - Vitaminer, mineraler, tillsatser mm Motion & träning Vi som har autoimmuna sjukdomar Vi som har diabetes Vi som har huvudvärk/migrän Vi som har högt/lågt blodtryck Vi som har koncentrationssvårigheter Vi som har mag/tarm-besvär Vi som har/har haft fibromyalgi Vi som röker/har rökt Vi som vill gå ner i vikt Vi som vill gå upp i vikt Vi som är beroende Vi som är gbp-opererade och äter LCHF dr Annika Dahlqvist Övrigt
Vi som har mag/tarm-besvär

Parasiter?

2017-01-23 20:19 #0 av: Lenaande

Hej tror jag har maskar i magen. Inte springmask. Jag kan könna hur de rör sig i magen. Magen krampar. Jag mår illa. Den bubblar och låter. Avföringsprover visar inga parasiter. Någon med erfarenhet av maskar i magen? Läkarna tror inte mig.

Anmäl
2017-01-23 20:31 #1 av: Hera

Visar testerna inget och du inte sett maskar är det säkerligen inbillning. Hade du haft så sprängfyllt med mask att du kunde känna dom röra sig hade läkarna hittat det haha ;)

Anmäl
2017-01-23 20:49 #2 av: obstitant

Det du känner är med stor sannolikhet tarmrörelser och/eller gaser. Tarmrörelserna kan vara mer eller mindre smidiga och synkroniserade, och ibland kan de tjorva ihop sig. Har du nyligen börjat äta LCHF eller gjort nån annan förändring i kosten+

Mask i magen brukar inte kännas, utan snarare kan de märkas av när de kommer ut ur ändtarmen.

Anmäl
2017-01-23 20:53 #3 av: Tjeja

Det du känner är peristaltik inte mask! Skämtar

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Anmäl
2017-01-23 20:57 #4 av: Pia-69

Du är inte möjligtvis gravid?.....

Anmäl
2017-01-23 20:59 #5 av: Zepp

Jag tror på gravid!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Anmäl
2017-01-23 22:29 #6 av: Lenaande

Nej är inte gravid. Har haft så här efter utlandsresa i oktober. Man kan visst känna maskar när de vuxit till sig. En bekant hade 60 spolmaskar i magen och hon kände hur magen rörde sig men läkarna sa ". En dag fick hon tarmvred av de. Så man kan mycket väl känna av deras rörelser. Avförings prover för att detektera parasiter är förlegade, i sverige missas ca 1/3 av alla prover..
Jag gick över till sockerfri kost minskade på bröd etc för att inte gynna de jäklarna men ändå..särskilt vid fullmånen förökar de sig.

Anmäl
2017-01-23 22:32 #7 av: Lenaande

..läkarna sa t bekanten att det var.nornala tarmrörelser. Men ut kom 60 spolmaskar vid behandlingen.hon fick dessutom tarmvred av de. Så uppdagades det. Läkarna är inkompetenta på området tyvärr .

Anmäl
2017-01-23 22:38 #8 av: Hera

#6 Var hittar du siffrorna på att prova er missar 1/3 av mask i Sverige? Och varför behandlar du dig inte mot det om du är så säker?

Anmäl
2017-01-24 07:48 #9 av: Pia-69

Det är tyvärr ofta svårt att få läkare i svensk sjukvård att lyssna och tro på patienter, det gäller att vara envis och ihärdig för att få hjälp....

Anmäl
2017-01-24 09:07 #10 av: Layza

Goggla på Levande Blodanalys och se om det går att göra i närheten av där du bor.

Jag hade parasiter och är nu äntligen av med dem! De gav mig hudproblem, värk i leder och extrem trötthet. Jag har använt mig av bittra örter och tarmreningsprogram för att bli frisk. Det har tagit sin tid men nu är jag fri!

Skillnaden mellan hur jag mår idag och för några år sedan är total!

Anmäl
2017-01-24 09:59 #11 av: Lenaande

Man får inte behandling bara för att man tror. Läkarna kräver bevis i form av provsvar. Det är det enda läkarna går efter.

Scandlab t.ex skrev att 1/3 del av deras prover visade på parasiter fast de övriga labben visat falskt negativt.

Layza: tack för tips. Vad hade du för parasiter o vilka symtom hade du?

Anmäl
2017-01-24 10:04 #12 av: Lenaande

Gogglade på levande blodanalys o werlab kom upp. Står så här på deras hemsida:

"Vem sköter provtagning och analys?

Svar: Vi samarbetar med Karolinska Universitetslaboratoriet AB och Unilabs AB som utför provtagningen och analysen. Båda samarbetspartners är ledande leverantörer till svensk sjukvård med högsta kvalitet och god tillgänglighet i många städer runtom i Sverige."

Jag har ju skickat proverna via karolinska o unilabs men ändå visar det negativt . Det behovs säkert en modernare metod som scandlab använder för att detektera.

Anmäl
2017-01-24 10:05 #13 av: Hera

#11 Förr fanns det i alla fall receptfritt.

Du får gärna länka till infon.

Anmäl
2017-01-24 11:26 #14 av: Lenaande

https://werlabs.se/?gclid=Cj0KEQiAk5zEBRD9lfno2dek0tsBEiQAWVKyuGX3ddoplvjX3RKKf5Zz5lFyeZhUk04YJexihO5ZOFIaAi2Q8P8HAQ

Anmäl
2017-01-24 11:54 #15 av: Hera

#24 Du länkar till en startsida och inte till sidan där de påstådda siffrorna står. Jag vill se studien.

Gick igenom deras tester och hittar inget om mask/parasiter.

Anmäl
2017-01-24 13:29 #16 av: Layza

Hejsan! Jag hade de problem jag beskrev. Inflammation i leder, jobbiga hudproblem, främst i händerna och extrem trötthet eftersom parasiterna snodde mig på näring. Jag vet inte något namn på de jag hade, men de gick att se på skärmen vid levande blodanalysen. Jag gjorde analysen hos min lokala hälsokost. Werlab vet jag inget om. Har hört att de ska var dyra?? Min analys kostade 350:-  Levande Blodanalysen är kontroversiell men mig har det hjälpt! ;)

Anmäl
2017-01-24 13:34 #17 av: Lenaande

Jag hittar tyvärr inte sidan nu. Men minns att.jag läst det.

Layza: vad fick du för botemedel då?

Anmäl
2017-01-24 22:20 #18 av: Lenaande

Kan man se maskar mha ultraljud?

Anmäl
2017-02-03 10:11 #19 av: Lenaande

https://www.humaworm.com/herb-history---diagnosis.html

Anmäl
2017-02-03 10:11 #20 av: Lenaande

Let’s review how a modern American doctor tests for parasites. There are over 1,000 species of parasites that can live in the human body. Modern medicine has tests for about 45 of these. Therefore, tests are available for only about 5% of parasites. The accuracy rate of these tests are 20%. After the math, we come up with a 1% accuracy rate. It all boils down to this – if you have any type of parasite in your body, you only have a 1% chance of finding out for sure with a medical test. The testing consists of a lab technician working with a stool sample. This misses blood parasites and flukes and most all other species. Most people think -"If I had worms, I would know it." Probably not! If an occasional worm is passed in the stool - how many of us would even see it?

Anmäl
2017-02-09 21:31 #21 av: Margareta

Det är inte så ovanligt att lab i utlandet hittar mer än de gör här i Sverige. Vi är inte världsledande på något vis när det gäller mycket sk alternativ läkarvård
S c a n d l a b finns inte kvar. De utsattes för kritik eftersom de anlitade lab i USA som kunde mer än de svenska och gick i konkurs.

/Margareta, sajtvärd för http://kolhydrater.iFokus.se
Bloggar om LCHF för oss som har svårt att gå ner i vikt på
Vägen till 65

Ger tillsammans med Bo Zackrisson och Sten Sture Skaldeman
ut LCHF-magasinet.
http://www.lchfmagasinet.se

Anmäl
2017-02-09 21:39 #22 av: Margareta

En video om parasiter

Vägen till 65

ut LCHF-magasinet.

Anmäl
2017-02-09 21:45 #23 av: Margareta

Han säger att förmodligen har hälften av amerikanerna parasiter. LCHF är bra dvs inget socker eller spannmål.
Svart valnöt och pumpafrön dödar parasiter.

Vägen till 65

ut LCHF-magasinet.

Anmäl
2017-02-13 21:33 #24 av: Lenaande

Tack för tips Margareta. :-) jag använder en produkt som heter humaworm.

Anmäl
2017-02-14 03:15 #25 av: fiskenihavet

#24 var får du tag i humaworm, och hur tycker du det fungerar? :)

Anmäl
2017-02-15 17:20 #26 av: Lenaande

Www Humaworm.Com

Det hjälper mkt faktiskt. Idag är dag 12 av 30 på HW o rörelserna i magen är nästan helt borta. Med ett undantag.. Tror jag har en parasit som lever utanför magen.. Den kryper innanför huden upp o ner men den veekae svagare för vår dag:-)

Anmäl
2017-02-15 17:33 #27 av: Hera

Placebo ;)

låter mest som du har aliens i kroppen och inte några parasiter.

Anmäl
2017-02-15 22:39 #28 av: Lenaande

Aliens tror jag inte. Snarare parasiter. Har ju sett maskbitar i avföringen från nedsmälta maskdelar..dock har de minskat nu senaste dagen eftersom de antagligen dött första veckan i kuren.

Anmäl
2017-02-17 08:10 #29 av: OlgaMaria

#26 min pappa fick en mask som tog sig innanför huden på hans ben efter en resa till Malaysia. Tog ett halvår innan han upptäckte det. Minns inte riktigt hur han fick bort den men det fick han ju iaf. Hoppas din självdör om det är så att den är utanför tarmen. Medlet du tar lär ju påverka hela kroppen i viss mån men inte lika effektivt som i tarmarna antar jag.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Anmäl
2017-02-17 13:02 #30 av: Lenaande

tack Olga Maria. örterna är mkt effektiva. De innehåller 25 olika typer av örter, bl a svårt valnöt, malört, salvia, ingefära etc. De tar alla parasiter var de än lever i kroppen. Även de som lever i blodet o hjärnan t ex. Rekommenderar www.humaworm.com

Anmäl
2017-03-01 13:21 #31 av: Lenaande

Ni som påstod att det var tarmrörelser och tarmperistaltik..ni hade fel. Ni är typ lika inkompenta som läkarna. Er kan jag väl ursäkta för ni saknar medicinsk utbildning men läkare. De borde kunna mer av detta. Ofta är det så att man är skeptisk till en början när man aldrig hört talas om något. Man förlöjligar personen. Sen kommer fler personer som har samma upplevelser och tillslut är de så pass många att man inte längre kan avfärda de. Man måste du börja studera de och göra studier på de. Detta tar tid. Men så var det med diagnosen fibromyalgi t ex. Misstrodd av läkarna och samhället. Men idag är det en erkänd diagnos. Så kom ner från era höga hästar ni som påstår att maskar ej går att känna. Vänta bara tills ni själva drabbas. Då kommer ni inte känna er så uppblåsta längre.

Anmäl
2017-03-01 13:36 #32 av: Camla

Parasiter som sjukdom är underskattade i västerländsk sjukdom. En bekant till mig diagnosticerades med astma medan hon i själva verket hade mask i lungan!! Hon hostade upp en 7 cm spolmask. Därefter försvann "astman". Betänk om hon tagit steroider som läkarna rekommenderat..hemska tanke. Hon påbörjade en kur med tre örter som består av malört , svart valnötshull och krydnejlika istället. Hon blev då av med parasiterna. Folk lever i förnekelse i väst. Man tror att det bara är i 3:e världlen som man kan få parasiter. Men folk glömmer att vi importerar grönsaker och frukt från varma länder så det är inte så svårt att få parasiter om man t ex inte tvättat frukten ordentligt innan.

Anmäl
2017-03-02 13:31 #33 av: hemul

#31 Och du har fel om fibromyalgi. Det är en slaskdiagnos, AKA uteslutningsdiagnos. Diagnosen är bra därför att den funkar som grund för sjukskrivning och ger patienten en möjlighet att förklara sitt tillstånd för andra. "Jag har fibromyalgi" funkar mycket bättre än "Jag mår skit, men läkarna hittar inget/tror inte på mig". Men det innebär inte att fibromyalgi är en väl definierad sjukdom. För sjukvården funkar det också bra, för nu kan de stoppa patienterna i fibromyalgifacket och behöver inte lägga ner mer resurser på att utreda problemet. Nån gång kommer man nog på vilka orsaker detta tillstånd kan ha och då kanske man också kommer på hur man ska bota eller lindra det, men det hänger inte på om man kallar det fibro eller svb.

Anmäl
2017-03-02 16:06 #34 av: OlgaMaria

#33 Samma resonemang stämmer nog för väldigt många andra diagnoser också, tyvärr. 

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Anmäl
2017-03-02 23:49 #35 av: hemul

IBS är en annan. Jag är själv ett exempel, men jag kom undan med blotta skrämseln och (ännu) ett förlorat år. Hade kronisk sprutdiarré, säkert mer än 20 ggr om dan periodvis. Gick lite i skov och när det var som värst tordes jag inte gå ut. Hade jag gått med på att de skulle titta i rumpan på mig hade diagnosen IBS varit klar. Min läkare och jag enades om att det var onödigt. Han hade aldrig varit med om att de hittat något när de kikat in i kajutan när alla prover varit negativa och jag har redan sjukpension och inget behov av en diagnos. Diarréarna gav mig till slut UVI. Fick antibiotika som inte hjälpte mot UVI:n, men magen blev bra på ett par dagar. Jag kunde dricka mjölk igen, vilket varit som att köra en kniv i magen i över ett år (sekundär laktosintolerans vilket så klart förklarades med att laktosintolerans var så vanligt så och egentligen det naturliga tillståndet bullshit).

Jag har berättat det här förut, men jag tar varje tillfälle. Jag hade en förbannad tur som fick UVI. Annars kanske jag varit låst vid toaletten fortfarande. Och jag undrar hur många andra som är det och som har diagnosen IBS men som egentligen lider av en enkel bakteriinfektion. Det är för j-igt.

Anmäl
2017-03-04 07:30 #36 av: Camla

Hemul : det måste varit jättejobbigt. Inkompetenta läkare.

Anmäl
2017-03-04 13:11 #37 av: hemul

Det var det såklart. Men jag var så lättad när jag blev frisk att det övervägde.

Tror egentligen inte det var läkarens fel. Det togs bajsprover, blodprover... Men leta efter bakterier i bajs är nog inte det lättaste. Man måste ju veta vad man letar efter liksom. Och dagens påbud är ju att är det inte cancer, någon av de bakterier man kollar efter eller ett par andra orsaker, då är det IBS! Gå hem, ät imodium och besvära oss icke mer. Imodium upplyste ingen om förresten, så jag provade det aldrig.

Men så fort jag hör att någon har IBS undrar jag om vederbörande verkligen har det eller om hen också skulle kunna bli frisk av antibiotika. Ibland berättar jag vad som hände mig, ibland inte. Beror på hur tillfreds vederbörande verkar vara med diagnosen.

Det som grämer mig nu efterråt är att jag tror jag vet hur jag fick det. Köpte gris direkt från bonde. Hade alltid varit jättefint styckat och vakuumpackat tidigare. Sen blev han tvungen att lägga ner p.g.a. sjukdom och sista leveransen kom drängen med slarvigt styckat kött bara nedslängt i en brun papplåda, helt öppet, inte ens papper om köttet. Och lådan såg inte ny ut... Jag slängde allt kött jag hade kvar när tanken väl slagit rot. Men jag borde givetvis ha lämnat in det för analys. Hade varit lite skadestånd att hämta där om de hittat nåt. Eller kanske inte. Han drev säkert det hela som någon typ av firma och den fanns väl inte kvar. Nu har det gått så pass lång tid att jag känner mig säker, men om bakterien hade funnits kvar och infektionen hade blossat upp igen hade det ju varit praktiskt att ha papper på vad det var för något!

Anmäl
2017-03-04 18:02 #38 av: vallhund

Själv har jag binnikemask som dansar ringdans med sig själv när chemtrails visar sig.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Kennel o Psykologi.

Anmäl
2017-03-05 20:01 #39 av: fiskenihavet

#37, låter ruskigt. Tog precis ut en kalkunfilet ut av frysen till tining, och kom att tänka på denna tråden. Kalkonen har, irriterande nog, gått ut på dato (i juni 2016) har alltid varit fryst, inte öppnad, men är inte vaccumpackad. Är den ok att äta, tror ni? Är en fegis när det gäller såna här saker iom dårlig hälsa i utgångspunkten, så parasiter har jag inte överskott till.

Anmäl
2017-03-05 22:13 #40 av: hemul

Det lär ju inte uppstå parasiter i frysen. Kalkon är ju himla magert, så inte mycket som kan härskna heller.

Anmäl
2017-03-05 22:53 #41 av: vallhund

Kan ha tappat i smak o näringsinnehåll, knappast farligt att äta.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Kennel o Psykologi.

Anmäl
2017-04-07 11:56 #42 av: hellah

Anmäl
2017-04-07 11:56 #43 av: hellah

Parasiter dör inte i frysen, men jag tror de "vilar", dvs förökar sig inte. 

Parasiter kommer ibland i dricksvattnet här i Sverige också, men då brukar det märkas på att så många blir magsjuka. Triggar IBS hos oss som är känsliga: i Barcelona gjordes en undersökning som visade att en stor del ( hälften? en tredjedel?) av befolkning fick kronisk IBS efteråt ( eller med tanke på denna tråd, kanske parasiter som finns kvar, men inte ger lika mycket besvär).

Mycket intressant tråd :-)

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.