Annons:
Etikettallt-om-lågkolhydratkost
Läst 5405 ggr
Hallonsylt
2017-01-07 18:48

Från Cambridge till LCHF

Hej,
Har försökt googla mig fram utan framgång. Jag håller nu på med Cambridge och funderar på en eventuell övergång till LCHF. Cambridge är en kvickfix soppmetod som gör att du hamnar i Ketos (477 kcal per dag). När jag väl är klar med kuren vill jag gå över till Lchf och behålla viktnedgången. Någon som har erfarenhet av detta? Om jag gör enligt upptrappningsmetoden på Cambridge men sen då man ska lägga till kolhydrater så fortsätter jag med protein och fett. Kommer jag behålla ketosfasen och fortsätta ner i vikt? 

Varför jag valde Cambridge var för att få snabbt resultat och få motivation! 

Tacksam för svar.

Annons:
hemul
2017-01-07 21:08
#1

Ketos - ja, om du äter tillräckligt lite kolhydrater. Vikten - ingen aning. Äter du normal mängd energi finns väl risken att du går upp lite i början som man alltid gör efter hårdbantning. Men det är ju oavsett kost.

Pytteliten
2017-01-08 21:37
#2

Gör du så! Jag har varvat LCHF och VLCD och har aldrig haft problem med övergångarna!

Effie
2017-01-09 08:43
#3

Det finns gamla trådar med folk som frågat samma sak. Jag minns inte vad de fick för svar, och vilka erfarenheter de gjorde, men sök efter dem!


Visst går det. Om inte annat, så går det galet

Zepp
2017-01-09 18:49
#4

Eh summa summarum, är man frisk men överviktig så funkar svältdieter under begränsad period främst då för att starta vikminskningen/gå ner några kilon snabbt!

Grejen är att Cambridgepåsar är bortkastade pengar och onödigt mycket kolhydrater!

Motsvarigheten inom LCHF är äggdeff, dvs bara äta ägg med en klick smör!

Det är lixom inga som helst problem med att äta bara ägg.. med en klick smör.. håll dig bara till de Kcal som du vill lägga dig på.. typ 500 Kcal per dygn!

Ägg innehåller i princip allt förutom C-vitamin, ta då en sådan tablett.. om du tänker hålla på längre tid än en vecka!

I princip kan du äta 500 Kcal potatis om du vill.. kalorirestriktion is da shit.. om man står ut!

Problemajset är vad man gör sedan när man väl stått ut och tänker sig att öka på kalorierna.. blir det återgång till samma diet som gjorde att man gick upp eller en helt nytt sätt att äta?

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

[Fettfin]
2017-01-16 10:51
#5

Jag körde äggfasta under några dagar och fick rejält ont i magen, riktiga kramper. Maken ilkörde till apoteket och hämtade (minns ej längre vad det hette..) och av Cambridge fick jag förstoppning :( För mig tycks "genvägarna" inte riktigt passa…(men det visste jag ju iofs redan..)

Upp till toppen
Annons: