Annons:
Etikettövrigt
Läst 3654 ggr
Siggebus
8/24/16, 6:42 PM

Ingen viktuppgång! Wiihooo!

Jag har ätit lchf i ca 7 år och gick ner till min målvikt (-45 kg) och det var ju superbra  MEN den värsta perioden (av alla värsting-perioder) har varit somrarna!
Varje sommar har jag gått upp lite igen och sedan har det varit tufft att komma på banan igen. Värst var det förra sommaren och det var inte som det brukar på sommaren att jag firade sommaren lite VÄL mycket utan för att  jag bröt benet och slet av främre korsbandet.
Satt hemma i min soffa i nästan 6 månader och bara tyckte synd om mig själv - knät repade sig inte som det skulle (har en rejäl artros i knät också) så det blev massor av "jag är värd lite söt-"tröst" och jag gick upp ett antal kilo. Dessa gick jag tack och lov ner igen när jag äntligen kunde börja jobba igen och orkade ta tag i mitt liv.
Denna sommaren har jag haft snart 6 veckors semester och jag var allt lite smått orolig för min vikt igen.
Jag skulle gärna vilja komma till en punkt där jag KAN "unna" mig någon glass då och då (köpe-glass när man är ute) eller äta ute lite oftare som man gärna gör på semestern utan att börja överdriva och frossa. Hade inga större förväntningar men se på f*n! Vägde mig i morse  och jag hade inte gått upp ett endaste gram - faktiskt vägde jag ca 2hg mindre än sist jag vägde mig vilket var någon gång strax innan semestern!
Jag tror att jag vägt lite mer för ett tag sedan för brallorna sitter helt plötsligt liiite lösare men de sista två veckorna har jag inte haft en tanke på vare sig glassar, utemat eller annat "fusk" för jag köpte mig en kattunge och helt plötsligt var allt sug borta - jag har helt enkelt inte tid! 😃
Nåväl dessa två veckor utan fusk kan inte ha hunnit göra sååå himla mycket så jag drar slutsatsen att jag denna sommar ändå lyckats hålla mig själv i nackskinnet trots lite glass här och där och restaurangmat.
Glad är i alla fall jag och på måndag börjar jobbet igen….hmmm…glad för det? 🤔

Annons:
LaRose
8/25/16, 12:41 AM
#1

Härligt att läsa Siggebus! Tack för att du delar med dig.

NyLCHF63
8/25/16, 1:21 AM
#2

Grattis, bra gjort!!

Since you will definitely have to depart without the wealth you have accumulated, do not accumulate negativity for the sake of wealth. 
~ Shantideva

Ary
8/26/16, 7:12 PM
#3

Fantastiskt bra! 😃 Där ser man vilken nytta en katt kan göra även om de varken diskar eller betalar hyra. ;)

Siggebus
8/26/16, 8:49 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#4

#3 Eller hur? ha ha 🙂
Och för att inte tala om all MOTION man får!!??
Springa runt och rädda blomkrukor, leta efter pennorna som försvann, fiska ut katten från vask-skåpet innan han försvinner ner i ett mellanrum där, sopa upp jord, kattgrus och diverse dammråttor som han mirakulöst har hittat någonstans etc etc etc…….. 😭
Fast just nu är han en liten ängel - har sovit en bra stund ❤️

Ary
8/26/16, 8:53 PM
#5

Jo de är bra på att städa under soffan. 😃 Min katt åt en gång upp en bit sytråd och en dammråtta som hon hittade - vet inte om jag ska räkna detta som städning av ett slag…

Upp till toppen
Annons: