Annons:
Etikettövrigt
Läst 3408 ggr
Vivisfaxarn
8/5/16, 6:26 PM

Jamie Oliver på TV

Stängde just av TV:n. Jamie Oliver reder ut vad vi ska äta för att vara friska. Till "hjälp" har han en dietist. När hon berättade att mättat fett täpper till blodkärlen och hur farligt det är med mättat fett stängde jag av. Har vi inte kommit längre?

Annons:
Honestyisdead
8/5/16, 6:28 PM
#1

Var och en är salig i sin tro.

Vivisfaxarn
8/6/16, 6:04 AM
#2

"Salig i sin tro". Det handlade om en expert som var med i ett faktaprogram påTV för att tala om hur deltagarna och tittarna ska äta för att hålla sig friska. Då förväntar jag mig inte ett sånt uppenbart fel. Det finns inte forskning, har aldrig funnits, för att mättat fett är farligt. Det är kolhydrater man ska undvika. Jag är bara en påläst amatör, men det står ju klart! Hörde en forskare kalla den ståndpunkten för "rörmokarteorin", fett kloggar igen rören. Vilket alltså är fel.

Mooniq
8/6/16, 9:10 AM
#3

Kanske är han styrd av makter som inte ska synas i tv? vi har ju makter i Sverige som förkastar LCHF så mycket de orkar, och det är inte i deras intresse när tex patienter berättar hur mycket bättre de mår. Jag stängde av ett fråga doktorn avsnitt när de avbröt en diabetespatient i telefonen som berättade om ändrad kost - de ville inte höra alls på det örat. Och programledaren skrattade bort det o sa - ja det är ju så mycket bokstäver nuförtiden… 😐

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

Bobbymilu
8/6/16, 1:09 PM
#4