Annons:
Etikettoff-topic-ot
Läst 3654 ggr
Mooniq
2016-07-25 07:45

Går bra nu

För några veckor sen började jag gå tbx till strikta former, de senaste 2 veckorna har jag bokfört min mat/dryck - för att hålla koll på mig själv. Minus 5 kg, mycket är vatten som släppt, då jag legat relativt högt på kolhydraterna under sista året - runt 100 - 140 gram / dag.

Nu ligger jag runt 40- 70 och fasar ner fortfarande. Enda mejerierna som är kvar i min kosthållning är lite grädde i morgonkaffet, ca 60 gram/dag och lite mellanmål/lunch keso + grädde ibland.

Igår gjorde jag mitt fröbröd och det innehåller ost. I övrigt fasar jag ut mejerierna mer och mer.

Under året som gått har jag inte haft sug efter godis, tack o lov men jag har ätit spannmålsprodukter och mycket mejerier. Som nu syns på kroppen.. Min kropp är en supersparare.. trist nog..

Det fanns ett enormt motstånd mentalt att köra strikt lchf igen, sockermonstret motarbetade rejält, där hjälpte det mig enormt att bokföra mat/dryck. Ska bokföra nån vecka till sen är jag inne i tänket helt o hållet igen.

Siktar på att landa på en nivå av 20 - 40 gram kolisar/dag. babysteps, babysteps 🙂☀️

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

Annons:
Upp till toppen
Annons: