Annons:
Etikettoff-topic-ot
Läst 2603 ggr
Mooniq
7/12/16, 8:47 AM

Återvänt sen långt uppehåll

Så har jag då loggat in på kolhydrater,ifokus igen. Det var läääängesen jag var aktiv här. Ramlade av lchf-spåret för ca 1 år sen, med rejäl viktuppgång som följd och extrem IBS som lever rövare i kroppen. Sen 2 veckor tbx har jag nu äntligen sparkat mig själv i ändan och dragit ner på kolhydraterna lite mer för varje dag. Det funkar fint. har hittat en matdagbok som heter fatsecret.se som oxå är ett hjälpmedel nu i början där jag loggar allt jag äter & dricker. Finns massa info kvar i skallbenet men kommer att börja gräva runt i info-flödet igen. =)

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

Annons:
Soligajag1
7/12/16, 9:02 AM
#1

Hejsan Mooniq

Härligt att läsa , kolhydrater verkar va ett bra forum ,Jag började ett tag med LCHF men det va inget för mig , däremot tog jag bort ris, pasta o potatis och inget socker o mindre salt i maten, använder havssalt.  

Kokosolja , kokosfett använder jag när jag steker något , så gott som i allt. 

Men men, , det är svårt att låta bli sötsaker , så jag trillade dit , köpte choklad men mörk, bättre. Bakade bullar till mamma o pappa, självklart kunde jag inte låta bli. Så det är bara att köra igen .

VA bra det låter med den där matdagboken, fatsecret.se måste jag kolla på.

Tack för tipset . Men vad är IBS ? 

Kram Kram 🙂

HH 🙂

Mooniq
7/12/16, 9:08 AM
#2

IBS Irritated Bowl Syndrome - magen funkar inte perfekt. Smärta, uppblåst, förstoppning, diarre, trötthet.. Oftast är det spannmål, potatis och socker som ställer till det. Jag har även haft ett par duster med överproduktion på Candida, den är svår att hålla i schack - men nu är jag på banan igen och lika strikt som jag var för 2 - 3 år sen.

jag har inget sug efter godis, men jag hade ett vansinnigt sug efter mjölk och spannmål i olika former - vilket är döden för min kropp.

om du använder kokosfett med doft o smak så gör egen ischoklad. 100 gram mörk 84% choklad o 50-60 gram kokosfett, smält försiktigt i mikro, lägg i isplatta o in i frysen 1 timme. Knacka ner dem i en skål, låt stå i kylen. goa chokladbitar till kaffet. de är mäktiga så man överäter dem inte.

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

ullebull
7/13/16, 9:39 PM
#3

Välkommen tillbaka Mooniq, vi är en hel del som ramlat av banan men vi kravlar oss upp igen, lycka till nu, vi vet ju att LCHF är det bästa för oss.

Mooniq
7/14/16, 7:42 AM
#4

#3 Ullebull

Jodå, jag vet.. och nu vet även min gubbe att det är det bästa även för honom 🙂

Han har laktosintolerans men vägrade inse att han även hade gluten - nu när vi har kört mitt smalspår ett par veckor - först light sen mer o mer åt lchf så upplever han att hans mage är lugn och fin.. 🙂 han är en snäll människa och han säger - ja du vet.. jag äter det du säger - jag märker ju att jag mår bättre.. win win 😃

Men det sista året har varit himmelskt men massa kvalitetstid och goda restauranger och fikaställen.. nu får det bli strikt igen och vi är på spåret bägge två.

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

Upp till toppen
Annons: