Annons:
Etikettallt-om-lågkolhydratkost
Läst 4716 ggr
aktagrottman
6/11/16, 9:52 PM

Lchf i Polen

Hejsan, skall en runda till Polen i sommar, vad kan man äte i Polen.
Vill helst hålla mig till LCHF… Eller i alla fall ren mat.

Gdansk, Gdanya och Sopot.

Annons:
jiim
6/11/16, 11:20 PM
#1

#0 jag var Lubin i våras.

Om du äter rökt kött&korv så har du hamnat i rätt land! Sen om du tycker det är "rent" vet jag inte. Generellt sätt så äter polackerna ganska ren mat tycker jag, åtminstone om man jämför med svenska. Största skillnaden är att man lägger mer tid på matlagningen.

Tesco å liknande matbutiker har gigantiskt utbud.

Sen rent generellt så oroar sig många när man åker iväg… Jag tycker aldrig att det är några problem att åka iväg? Man kan ju låta bli att handla det man inte vill ha ;)

hemul
6/12/16, 11:11 AM
#2

Du har nog lättare att får förståelse för hur du äter där också efter som Kwasniwski och hans Optimal Diet är stort där och var långt före LCHF. Finns kliniker och läkare över hela landet som jobbar enligt hans metoder. Säg Źywienie optymalne, dieta optymalna, dr Jan Kwasniewski eller på engelska Optimal Diet eller dr Jan Kwasniewski diet så finns det chans att de vet vad du pratar om.

Dieten liknar LCHF men är högre på fett (!), håller igen lite på proteinerna och stipulerar att man ska äta en viss mängd kolhydrater (~50 g/dag), men det pallar du även om du normalt äter striktare. Favoritkolhydraten är potatis. Så bli inte förvånad om du får helstekt fläsk eller fläsklägg med med smörsås och en klick av det fetaste potatismos du någonsin ätit (har ett par av böckerna och har läst recepten). 😃

http://dr-kwasniewski.pl/
Google translate

Här har du en av klinikerna, Lido, som ju ser jättefin ut på bild ivf. Den ligger bara 2 mil från Gdynia. Kanske värt ett besök? Vet inte om man kan äta där som gäst, men det kan ju vara intressant. Själv skulle jag definitivt boka ett läkarbesök om jag hade chansen.

http://osrodek.optymalni.pl/
Google translate

Upp till toppen
Annons: