Annons:
Etikettallt-om-lågkolhydratkost
Läst 7287 ggr
starhawk
2016-05-24 17:48

Var finns fun light green

Eftersom jag är lite känslig för socker - har två gånger blivit diagnostiserad med diabetes 2 - så har jag gått över till att dricka Fun light Green som till skillnad från "vanlig" Fun light är sötad med  stevia och inte aspartam men nu har tre butiker där jag brukat köpa den slutat med den. Tillverkas den fortfarande eller vad är det på gång? vad finns det för alternativ ? Nämn inte vatten! kan inte med smaken och kolsyrat vatten gör ju bara saken ännu värre.

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

Annons:
Blueberry95
2016-05-24 18:22
#1

Vad konstigt, jag har sätt den på varje affär jag har varit på. Men den kanske inte är så populär längre?

mysis
2016-05-24 18:45
#2

Jag köpte den på coop för nån vecka sen. Så nog finns den kvar i sortimentet hos Coop i alla fall.

starhawk
2016-05-25 08:42
#3

När jag inte hittade den smak jag ville ha på ICA kollade jag en större Coop, dom hade den inte kollade senare även en mindre Coop i grannskapet till jobbet samma visa där. När jag ännu senare slutligen gick tillbaka till ICA för att testa en annan smak så hade dom slutat med den. 

Tips på butik i Stockholmstrakten som har den?😕

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

Record
2016-05-25 09:35
#4

Kan det vara så att den nya är bättre för att utrota myror, eller ännu giftigare för människan? Hade jag blivit varnad två gånger för diabetes, är det bättre att avstå. 🤔

kattöga
2016-05-25 14:38
#5

Alternativ kan ju vara att göra isteer själv, blanda i citron/lime i vatten, eller andra sätt att smaksätta vatten…..

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

Record
2016-05-25 22:17
#6

Fun Light, kan inte vara nyttig mat för diabetes. 😭

http://nyttig-mat.nu/

Annons:
jiim
2016-05-26 07:00
#7

En liten off-topic-fråga. Kan man verkligen bli "diagnostiserad" för diabetes typ 2?

starhawk
2016-05-26 09:01
#8

#4: Nu har du missförstått det hela, när jag blev diagnostiserad för diabetes 2 första gången använde jag "vanlig" saft sötad med vanligt socker, i samband med att jag botade diabetesen bytte jag ut den till Fun light Green, eftersom jag inte ville ha i mig antimyrmedlet aspartam som är sötningsmedlet i den "vanliga" Fun light som annars var alternativet. Så det var inte så att Fun light Green orsakade diabetesen, tvärtom var den en integral part i att jag lyckades bota diabetesen rätt snabbt. Andra gången föråt jag mig på ett godis som jag trodde var "mest luft" men det visade sig vara rätt mycket socker i den mixen.

#7: Diabetes 2 är en sjukdom och sjukdomar måste diagnostiseras, hur tror du annars man kan komma fram till vad det är för sjukdom en person lider av? I fallet diabetes 2 gör man det med hjälp av långtidssocker, fastesocker och ett urinprov, ligger man över gränsen har man diabetes, annars är man frisk. klippt från Wiki:

Medicinsk diagnostik innebär att tolka en patients symtom och undersökningsfynd och sammanfatta patientens tillstånd i form av en diagnos, som kan vara en misstänkt eller bekräftad sjukdom, ett syndrom eller annanpatofysiologisk avvikelse. Diagnostik är en central del av medicinsk verksamhet, eftersom diagnosen ligger till grund för specifik behandling, fortsatt utredningsstrategi, råd om livsstil, förutsägelser om prognos mm. Diagnostiken inleds vanligtvis med anamnes (sjukhistoria) och status (kroppsundersökning).

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

redets
2016-05-27 19:06
#9

Har också börjat undra då de slutat med den i stan jag jobbar i men när jag se'n var inne på Coop i min stad så var hyllorna fulla - de hade alla fyra smakerna.

Jag har samma problem som du med dryck.

Upp till toppen
Annons: