Annons:
Etikettlchf-för-nybörjare
Läst 7854 ggr
Sara_P
2016-05-17 20:23

Yoghurt?

Är yoghurt bra eller dåligt att äta när man kör LCHF? Jag äter nu turkiskt yoghurt till frukost.

Annons:
Zepp
2016-05-17 20:51
#1

Det är bra mat.. gärna fet youghurt.. för då står du dig ett tag.

Jag äter inte frukost utan har den mest till kalla såser.

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Sara_P
2016-05-17 21:27
#2

Tack!! Tyckte vara att jag läste i en tråd att yoghurt inte var bra inom LCHF, så var bara tvungen att fråga. 😊

Zepp
2016-05-17 21:52
#3

Grejen är att vissa börjar leva på yougurt och grädde med bär!

De är frukost eller efterätt.. efter en riktig måltid.

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Effie
2016-05-18 07:59
#4

Du får se hur du reagerar på det, helt enkelt. Vissa har svårt att gå ner I vikt om de äter mejerier. Vissa marker skillnad om det används I matlagningen eller äts som det är (tillagat brukar I så fall funka battre). Överdriv inte mängderna bara.

Så pröva, och känn efter om några månader hur det går.


Visst går det. Om inte annat, så går det galet

Sara_P
2016-05-18 21:48
#5

Jag äter cirka 2 dl till frukost och äter sedan lagad mat till lunch och kvällsmat. Jag rasar i vikt just nu i alla fall, så då behöver jag inte oroa mig just nu.

Siggebus
2016-05-19 07:13
#6

# 5
Då tycker jag du använder youghurt rätt - det är ju inga enorma mängder och du utesluter inte "riktig" mat 🙂
Du går dessutom ner i vikt och jag förmodar du mår bra så då har du hittat det som funkar för dig 🙂
Visst kan man lära sig genom att läsa om och lyssna på andra men till sist måste man ändå lyssna på vad som funkar för en själv.

Annons:
Lchfman
2016-05-21 18:24
#7

Kör rysk yoghurt istället. Ännu fetare och godare!

Sara_P
2016-05-22 16:57
#8

Lchfman Jag är tyvärr laktosintolerant, så jag får ta det som finns. Tror inte laktorsfri turkisk yoghurt har funnits så länge ens.

Zepp
2016-05-22 17:28
#9

Är oxå laktosintolerant.. däremot så funkar yougurt.. så även Rysk samt Cypriotisk!

http://lindahlsmejeri.se/produkter/cypriotisk-yoghurt/

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Lchfman
2016-05-22 18:02
#10

Den hade jag missat zepp! Vilka affärer har du sett den i?

Zepp
2016-05-22 18:39
#11

Mest på nätet och kostdoktorns forum.. iomed att den är sprillans ny!

Får kika själv nästa gång jag är i affären!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Lchfman
2016-05-22 19:36
#12

Ah, misstänkte det! Tack!

Sara_P
2016-05-24 08:58
#13

Åt eller i alla fall försökte äta cypriotisk yoghurt till frukost idag. Tyckte tyvärr inte allsom den. Tycker att den var klistrig i konsistensen och dessutom var den saltad.

Annons:
Zepp
2016-05-24 17:31
#14

Mm.. misstänkte det, den kanske är främst för kalla såser?

Testa den Ryska oxå.. den smakar som mjukglass!

Eller Wapnös 18%?

Matyoghurt 18 %

http://www.wapno.se/produkter/wapnoe-mejeriprodukter/wapnoe-matyoghurt/matyoghurt-18-/

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

NyLCHF63
2016-08-15 01:04
#15

Ica har cypriotisk yoghurt med lite salt nuförtiden 24%!! jag måste erkänna att jag gjorde glassen som stod på paketet med sötningsmedel. MUMS! Men nu är det slut med glassätandet för min del tror jag åt för mycket och gick upp i vikt :(

Since you will definitely have to depart without the wealth you have accumulated, do not accumulate negativity for the sake of wealth. 
~ Shantideva

Zepp
2016-08-15 21:24
#16

Mmm.. en av fällorna med LCHF är att man får lov att äta en massa god mat!

För många regleras det främst iomed att man blir mindre hungrig/sällan sugen.

Sötningsmedel är ytterligare en sådan sak som kan trigga extra onödigt ätande.

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

NyLCHF63
2016-08-15 22:41
#17

Jag håller med dig Zepp! Jag här lärt mig den hårda vägen, allt gick så bra tills jag använde ofta sötningsmedel sedan började sötsuget något enormt! 😕 Men nu är det lite bättre och även en liten bit 80% choklad smakar rätt gott, och jag har aldrig gillat mörk choklad, alldeles för bitter. Inte behöver man mycket heller.

Since you will definitely have to depart without the wealth you have accumulated, do not accumulate negativity for the sake of wealth. 
~ Shantideva

Zepp
2016-08-15 23:02
#18

Tror alla utav oss gått igenom den perioden.. det går över.

Började med Lindt 85%.. gick sen till 90.. man vill ju ha något gott till kaffet.

99% rev jag på grädden och i den hade jag Stevia strö.. som det hette på den tiden.. tror den påsen kommer att vara mitt liv ut.. iomed att den alldrig anänds längre.

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Upp till toppen
Annons: