Annons:
Etikettmat-jag-behöver-måltidstips
Läst 7387 ggr
Ary
2016-05-04 17:50

Mellanmål innan träning

I vanlig ordning kom jag hem från min dag och tänker mig iväg till simhallen. Problemet  är det vanliga - jag är hungrig men äter jag nu tar det 2-3 tim innan jag orkar träna. Har testat olika varianter på mellanmål, proteinshake då jag rapar proteinpulver hela träningen, parmaskinka och getost likaså. Äter lowcarb, ibland lchf så bananer osv som är vanligt som mellanmål. Gissar att proteinbarer kan bli som shaken plus att det är dyrt… Nötter är ju extremt energirika att det förmodlingen blir som en middag till innan jag rent faktiskt får middag, svårt att äta lagom. 1000 kcal jordnötter springer det lätt iväg till typ.. Fettkaffe har jag iofs inte provat än.

Vet att jag kan träna utan att äta men ofta hinner jag ju bli hungrig på em…

Idéer någon?

Annons:
Sammet1
2016-05-04 21:14
#1

Ketobollar? Då håller du nere proteinet samtidigt som du får mättnad från fettet. Bestäm hur många du "får" äta, så det inte blir som med nötterna. Du kan ju göra dem ganska små om det känns bättre att äta flera istället för bara en. 😉

**Surface of Velvet
**Core of Steel

Ary
2016-05-04 23:21
#2

Tack, det vore ju en lösning. I mitt fall gör jag den portion jag ska ha annars går det nog åt mer.. 😉

hemul
2016-05-05 00:54
#3

Varför svänger du inte ihop nåt med din mandolin? 🤓

Ary
2016-05-05 07:59
#4

#3 Har ju ingen mandolin. 😡😛

smurfis
2016-05-13 20:16
#5

Keso? Eller kan du äta mer rejäl lunch eller senare lunch så du håller dig mätt längre? Fettkaffe är fint! Man står sig länge på det.

Upp till toppen
Annons: