Annons:
Etikettövrigt
Läst 5775 ggr
maxiq
2016-04-07 22:08

Det svänger ju!

Både Viktväktarna och Viktklubb har just nu erbjudanden om att få bli medlem för halva priset. En slump? På Viktklubb så lyfter de fram en medlem som har rasat i vikt. Hur har hon gjort det?

"Precis som min syster bytte jag även ut mina stora tallrikar mot mindre varianter med färre kolhydrater – förutom till frukost. Då åt jag havregrynsgröt, men den stod jag mig också på resten av dagen.

**”Det är banne mig socker i allt”
**

Att minska på kolhydraterna var med andra ord inga större problem. Första veckan kände sig Linda yr ibland, men det gick ganska snabbt över.

– Det jobbiga var att minska på sötsakerna för ser man sig om är det banne mig socker i allting. Allra värst är läsk, så jag fick inleda någon sorts avgiftning.

**Alla är vi olika
**

Idag är Linda fri från "beroendet" men fortfarande svag för sötsaker. Fast nu har hon ett nytt mål: Hon vill nå 75 kilo och strategin är att minska ytterligare på kolhydrater och socker"


"On the internet You can be anything you want.
It is strange that so many choose to be stupid"

Annons:
Inkanyezi
2016-04-08 12:18
#1

Ja vem vill inte hänga på ett vinnande lag?

hemul
2016-04-08 14:12
#2

Men har inte Viktklubb kört GI/lågkolhydrat länge? Eller blandar jag ihop med nån annan viktklubb nu?

maxiq
2016-04-08 18:11
#3

Nä dom har varit fettskrämda, särskilt när det gäller det mättade, medan man ska skyffla in kolhydrater


"On the internet You can be anything you want.
It is strange that so many choose to be stupid"

hemul
2016-04-08 21:28
#4

Vilka är det jag tänker på då?  Har kört en variant av GI i åratal men sen började med nåt de kallade kickstart" som i princip är low carb?

Zepp
2016-04-08 23:57
#5

GI är väl Expressen och Ola Lauritsen?

http://www.giviktkoll.se/

Och han är inspirerad av Atkins.

GI kickstart är Atkins kickstart.

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

hemul
2016-04-09 02:43
#6

Ja, så klart! Var det inte Aftonbladet måste det ju vara Expressen! Dumt av mig.

Annons:
Inkanyezi
2016-04-09 11:26
#7

Vilken är bäst?

Zepp
2016-04-09 15:31
#8

Tror inte Hemul testat Aftonbladet och Viktklubb?

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Margareta
2016-04-09 18:58
#9

Det är Expressen som har orden "Det största LCHF-magasinet" på framsidan av sin bilaga trots att vi har namnet registrerat och var betydligt tidigare ute på marknaden. David förlorade mot Goliath trots att SSS höll i pennan.

/Margareta

LCHF-magasinets allra sista nummer 2020/3 gavs ut i juni.
Det finns fortfarande lösnummer och gamla årgångar
http://www.lchfmagasinet.se

Zepp
2016-04-09 19:21
#10

Mm.. man slåss som regel illa  mot stora drakar.

För övrigt så ber jag om ursäkt för min senkomna prenumerationsbetalning.😕

Hur som helst så är Expressen ibland litta LCHF-vänligt!🙂

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Margareta
2016-04-09 23:59
#11

Ingen fara Zepp, vi har bara förskottsbetalning för att slippa kravhantering. Då bestämmer kunden själv när det är dags att betala. Första numret fför 2016 har ju precis kommit ut 😜

/Margareta

LCHF-magasinets allra sista nummer 2020/3 gavs ut i juni.
Det finns fortfarande lösnummer och gamla årgångar
http://www.lchfmagasinet.se

Eron33
2016-04-12 01:26
#12

Vi var med i viktklubb via aftonbladet för drygt 1 1/2 år sen då hade de både GI och 5:2 metoden!

Upp till toppen
Annons: