Annons:
Etikettallt-om-lågkolhydratkost
Läst 5465 ggr
HMT
2016-04-05 15:20

Kurrande mage med LCHF

Äter LCHF och får efter måltid en högt kurrande mage, ungefär som man ibland kan ha då magen är tom och man är hungrig. Tycker att jag äter mig mätt så det är inte det att jag fortfarande känner mig hungrig efter maten. Är det någon som känt såhär och som har tips vad jag kan göra/äta? Vill helst inte sluta med LCHF eftersom jag mår bra för övrigt med den kosten. Önskar också tips på mättande inte allt för komplicerad frukost och mellanmål?

Annons:
Siggebus
2016-04-05 17:24
#1

Frukost: rester från gårdagens middag kanske? Det står man sig bra på och var ett stående inslag i början för mig. Numera äter jag dock inte frukost.
Mellanmål åt jag bara i början innan jag hade ställt om min kropp och ville ha något på eftermiddagen om det var långt till kvällsmat. Baby bell-ost eller några skivor med ost med lite bregott på, ölkorv, kanske någon kall köttbulle eller biff, ett kokt ägg med lite majonäs på etc

parsley
2016-04-06 11:04
#2

Jag vet inte riktigt vad man kan göra ut kurrande mage. I boken Charmen med tarmen läste jag att ljuden kan bero på tunntarmen städar sig själv och att den vill ha rent och snyggt om möjligt och gärna drar igång med städaktiviteter om den är tom.

parsley
2016-04-06 11:08
#3

Lite tips och huskurer ang kurrande mage

http://stegforhalsa.se/kurrande-mage-vad-du-inte-visste/

HMT
2016-04-06 11:55
#4

Tusen tack för länken! Tolkar det som att LCHF dieten ger en snabbare matsmältning vilket gör att jag snabbt blir hungrig igen och tarmarna knorrar. Jag skall prova att äta lite oftare och lite mer:)

Zepp
2016-04-06 22:01
#5

Eller äta mer och sällan!

Ös på med fett, det är det som fördröjer matsmältningen mest!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Upp till toppen
Annons: