Annons:
Etikettlchf-för-nybörjare
Läst 4537 ggr
Amify
2016-02-17 11:15

Tofu Shirataki

Tydligen ska det finnas Tofu Shirataki som spagetti och fettuchine och det ska vara mer likt vetepasta än den traditionella Shiratakin. Har sökt lite på nätet men inte funnit någon affär i Sverige att handla detta från. Är det någon här som har koll på om det finns i handeln i Svea någostans?

Annons:
CasaRamon
2016-02-17 11:57
#1

Jag har köpt Shiratakinudlar på Ica och Citygross. Finns säkert på fler ställen. Jag är inte så förtjust i dessa nudlar. Dom smakar ingenting. Då kan jag istället rekommendera bönpasta, grön fettuccine, från Risenta. Finns också på dom flesta mataffärer. Riktigt goda med köttfärssås. 15 gr kolhyd/100 gr. torr vara. Jag brukar äta mindre än  50 gr.  Riktigt mättande.

Amify
2016-02-17 13:16
#2

Tack för svaret! Jag är inte heller förtjust i de traditionella Shirataiki-nudlarna men de här Tofu Shirataki-nudlarna ska vara vita och mer lik riktig pasta i konstistensen. Min favorit bland low carb-pastan är faktiskt också den gröna bön-fettuchinen. Perfekt även till sås på rökt lax och grädde eller bara helt enkel korvstroganoff. Smakar dock bäst nykokt men funkar också att frysa in.

wine
2016-02-18 19:17
#3

Tofu shirataki är ganska höga i kolhydrater. Har lärt mig olika sätt att tillaga shirataki för att göra de mer som "vanlig pasta". Tror att det finns lite tips på www.miraclenoodle.se med olika tekniker. Lite som oxfilé - lagar du den på fel sätt så smakar det skosula. De flesta förstår inte hur man lagar shirataki.

Amify
2016-02-18 20:02
#4

Hur mycket kolisar finns det i 100g tofu shirataki? #3

gun92884
2016-03-01 18:32
#5

Det är så länge sedan jag var inne på KiF men jag tycker mig komma ihåg att det fanns ett recept på  pasta utav fiberhusk … och den sades vara jättegod :0)

parsley
2016-03-01 21:00
#6

Det finns ett antal recept på pasta lagad av philadelpiaost och fiberhusk om man googlar. Vill man inte använda ost, så finns det även recept utan.

Annons:
Upp till toppen
Annons: