Annons:
Etikettoff-topic-ot
Läst 6536 ggr
pringles
2/9/16, 10:19 AM

Fettisdag

Hur många semlor äter ni idag?

Blir det "vanlig" semla eller LCHF-semla?

Annons:
fruktgumman
2/9/16, 10:21 AM
#1

En semla äter jag och den bakar jag själv.

parsley
2/9/16, 10:27 AM
#2

Ingen. 🙂Jag känner mig inte sugen.

Effie
2/9/16, 12:56 PM
#3

Det bjuds på semla på jobbet idag. Som vanligt tittar jag på (ja, lite tråkigt är det).


Visst går det. Om inte annat, så går det galet

Lisabet
2/9/16, 1:09 PM
#4

Aldrig semla, jag tål inte grädden, och äter inte bullar. Mandel äter jag en näve då och då.

Eine
2/9/16, 2:21 PM
#5

Ingen,det är rena giftet för mig som är diabetiker

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

[Outlawly]
2/9/16, 2:45 PM
#6

Jag bakade Paleosemlor förra året. Vet inte om jag hinner göra det idag. Men de är helt okej. 😃

Paleosemla recept

Jag hade orkat 1 st i så fall!

Annons:
LadyVintersorg
2/9/16, 5:59 PM
#7

Ingen! Konstigt för mig som älskade semlor men är rent av inte sugen (och ganska glad för det).

citro
2/9/16, 6:33 PM
#8

Jag åt 2 st Marianns LCHF-semlor.

Dom var blev riktigt goda med hemmagjord mandelmassa och vispad grädde.

JMW
2/9/16, 6:46 PM
#9

Ingen.

Kvinnlig40talist
2/9/16, 9:33 PM
#10

Jag har ätit en förpackad Konsum-köpesemla i år, men det var inte gott. Torr, mycket luft, ingen god grädde men "mandelmassan" var ok, fast det kanske inte var riktig mandelmassa, locket med florsocker var svampigt och blött. Priset var 18:90. Inte ett dugg bättre än den jag åt förra året. Nästa år får jag lov att avstå helt. Mitt minne är att semlor var bättre förr. Med förr menar jag på 70-80-talet.

Cina-y
2/10/16, 6:44 AM
#11

Jag åt en LCHF-semla på kokosnötsmjöl. Var OK, väldigt kompakt bulle.

Siggebus
2/10/16, 6:50 AM
#12

Ingen alls. Har slutat att att äta saker bara för att handeln har "bestämt" en hel drös med speciella "ditten och datten" -dagar.  🙂

Effie
2/10/16, 7:49 AM
#13

#12 Det var även pannkakans dag igår (LCHF-varianter av pannkakor smakar ok). Och läsa-i-badkaret-dagen. :-)

Jag missade båda…


Visst går det. Om inte annat, så går det galet

Annons:
Krobb
2/10/16, 9:57 PM
#14

Det blev 3 stycken igår. En vanlig, en med vanilj och en s.k. "numla".

Minorca
2/10/16, 10:52 PM
#15

Hittade ett tips på LCHF semla ta lite mandelmjöl och lite sötning blanda med lite grädde till mandelmassa, sedan tar man en klick vispad grädde på massan. Klar att äta ev lite kardemumma på om man gillar det.

starhawk
2/11/16, 7:42 AM
#16

Det blev vad vi kallar en hetvägg, dvs. en semla i en skål med varm mjölk. Det var fråga om en Café-köpt semla, jag tål inte LCHF-bröd! Det var semlor på jobbet också, på tisdagseftermiddagen, då jag inte var där. Men det fanns en undanlagd åt mig som jag tog till morgonfikat på onsdagen. Fast det var en liten en, om ens hälften så stor som hetväggen.

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

Upp till toppen
Annons: