Annons:
Etikettallt-om-lågkolhydratkost
Läst 2570 ggr
Mojma
2016-01-27 19:55

LCHF

Undrar ett par saker är ny på det här med LCHF. 1 ) Om man tex äter en vanlig icke lchf macka på morgonen som 1 av ingredienserna på sitt frukostbord - är det så att det förstör hela den dagen för kroppen? (Ur lchf syfte) 2) Hur mycket förstör 1 fusk dag i veckan? Är pga tidigare cancer som jag äter lchf, inte viltnedgång. Får ingen klarhet i huruvida det sabbar hela balansen på den dagen om man tar 1 grej som sticker från lchf schema

Annons:
Zepp
2016-01-27 20:04
#1

Det är vad du äter i snitt över längre perioder som betyder mest!

LCHF är ingen ny magisk diet.. det är mer ett gammalt/nytt sätt att se på kalorier/energiintag!

Olika cancerformer livnär sig på lite olika macronutrienter.. och du lär hur som helst ha ett normalt blodsocker.

Däremot så är det jämra dumt att livnära sig på näringslösa livsmedel.. typ socker, mjöl och annat.

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Sparven88
2016-01-27 20:39
#2

Vi försöker köra LCHF så mycket som möjligt i vardagen. Vi åt mkt pasta, ris etc till middag innan, men har bytt ut allt det mot broccoli/blomkål osv. Sen händer det att vi ibland "fuskar" och kanske äter en smörgås eller så, men det känns ändå som att den största delen av kolhydrater är borttaget tack vare middagarna. Här kämpar jag för viktnedgång. Jag hoppas på att det ger lite resultat iaf :)

Upp till toppen
Annons: