Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (1) Senaste inläggen

- Allt om lågkolhydratkost - - Medlemmar - - Off topic - (OT) - Om sajten - Frågelåda - MinMat Hälsa Hälsovinster LCHF för nybörjare Mat - Billiga ingredienser Mat - Jag behöver måltidstips Mat - Livsmedel Mat - Livsmedel - Matfett Mat - På stan, hur gör jag? Mat - Recept att laga hemma Mat - Recept på bröd och brödbaserade rätter Mat - Recept på efterrätter och sötsaker Mat - Recept på fisk- & skaldjursrätter Mat - Recept på färsrätter Mat - Recept på fågelrätter Mat - Recept på kötträtter Mat - Recept på osträtter och fett Mat - Recept på soppor & såser Mat - Recept på ägg, ost, grönt, sidorätter & veg Mat - Vitaminer, mineraler, tillsatser mm Övrigt
Mat - Livsmedel - Matfett

Smör i kaffet

2016-01-12 20:32 #0 av: Soeffia

Till en fettkaffe, är det osaltat smör som gäller då eller fungerar det med vanligt normalsaltat?

Anmäl
2016-01-12 20:37 #1 av: Leramani

En smaksak.

Anmäl
2016-01-12 20:42 #2 av: Soeffia

Jo, får väl testa med det saltade jag har hemma...

Anmäl
2016-01-12 21:27 #3 av: opssk

Jag kan inte dricka kaffe med saltat smör tycker det är jätteäckligt, köp osaltat och testa med det! Supergott, har druckit det i flera år och kan nog inte leva utan om jag ska vara ärlig!

Anmäl
2016-01-13 07:28 #4 av: Siggebus

Säger detsamma - prova vad just du gillar.
Jag har normalsaltat vilket jag tycker är helt okej men en gång hade jag extrasaltat och det var ingen "hit"  Illamående

Anmäl
2016-01-13 08:00 #5 av: Amify

Jag har ibland i kokosfett i mitt men bara i små mängder.

Anmäl
2016-01-13 09:21 #6 av: [tk1971]

Jag brukar också ha i en tesked kokosolja i mitt kaffe eller te. Jag håller dock inte på och vispar och skummar som många andra, det får bara smälta ner där.

Anmäl
2016-01-13 19:13 #7 av: ninis74

Jag brukar ha kokosfett, lite kanel och en liten skvätt grädde och sen mixar jag kaffet en liten stund, supergott!

Anmäl
2016-01-13 22:06 #8 av: Zepp

Smör och salt hade samerna i sitt kaffe.. nästan Paleo ju!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.