Annons:
Etikettallt-om-lågkolhydratkost
Läst 3582 ggr
amandain
12/29/15, 3:50 PM

Förstörs smaklökarna av socker?

Ja som rubriken undrar jag. Förstörs smaklökarna om man ätit jättemycket socker. Jag har vräkt i mig julmust julgodis hela julhelgen.

Nu gjorde jag en lchf-måltid men trots extra kryddor tycker jag det är smaklöst ändå. Kan smaklökarna dö om man frossar i socker?

Annons:
Lojs
12/29/15, 3:53 PM
#1

Jag tycker mest det ändras. För min del blir maten godare om jag är "avsockrad", är jag inte det så blir jag liksom inte nöjd av mat, utan sugen på att äta något sött efteråt, jag vill liksom ha ut något mer av det. Medan om jag är avsockrad så är maten godare och jag blir nöjd på ett helt annat sätt.

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

VildaVittra
12/29/15, 3:54 PM
#2

Nej, smaklökarna blir inte förstörda eller dör, utan smakskillnaden du upplever har med vanan att göra. Om några dagar kommer maten smaka som vanligt igen.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

dufva
1/1/16, 1:49 PM
#3

Dom avtrubbas av socker

Ät mer socker och ännu mer kommer att behövas för att du ska uppleva en efterrätt som lika smakfull

Som tur är gäller även det omvända så det är en smal sak att omprogrammera smaklökarna om man bestämmer sig för det  🙂

Upp till toppen
Annons: