Annons:
Etikettallt-om-lågkolhydratkost
Läst 2899 ggr
XeZafir
12/29/15, 9:04 AM

Fasta med LCHF som grund

Hej och God fortsättning!

Jag har funderat på att köra en fasta efter nyårshelgen.

Kan jag köra "vanlig hederlig" fasta eller är det något jag skall tänka på istället?

Jag har tidigare testat äggfasta, men då jag blev mättade på ägg och haft problem att komma tillbaka (äntligen lyckats) så vill jag inte utsätta äggen för detta 😃

Annons:
parsley
12/29/15, 9:39 AM
#1

Det finns färdiga fastepaket att köpa, men de är ofta baserade på olika sorters juicer, så jag vet inte hur LCHF-vänliga de är.

Vill du undvika juicefasta, så kan du antingen vattenfasta med bara vatten och salt (gärna seltin, som ger en del mineraler) eller välja någon form av fasta där du t ex dricker grönt te och hemkokt buljong, samt kompletterar med seltin och vatten vid behov. En sådan fasta går utmärkt att kombinera med LCHF.

XeZafir
12/29/15, 9:58 AM
#2

Precis den informationen jag sökte efter! Tack för snabbt svar #1.

Nu ska jag bara leta reda på hemkokt buljong som är rätt i en fasta :)

Record
12/29/15, 10:42 AM
#3

Det finns en regel som säger "tugga maten 33 gånger innan du sväljer", vad är då detta, du äter för snabbt LCHF-kosten så du känner inte när du är mätt. Om ditt syfte med LCHF är att gå ner i vikt, så skall du gå in på"kostbevakningen.se" och lägga in vad du äter under ett dygn för att se att du inte överäter. Starta direkt att äta, och stoppa strax innan du blir mätt, så sköter sig allt automatiskt tills nästa nyår. 👍

XeZafir
12/29/15, 3:07 PM
#5

Tack underbara obstitant :)

Upp till toppen
Annons: