Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (1) Senaste inläggen

- Allt om lågkolhydratkost - - Medlemmar - - Off topic - (OT) - Om sajten - Frågelåda - MinMat Hälsa Hälsovinster LCHF för nybörjare Mat - Billiga ingredienser Mat - Jag behöver måltidstips Mat - Livsmedel Mat - Livsmedel - Matfett Mat - På stan, hur gör jag? Mat - Recept att laga hemma Mat - Recept på bröd och brödbaserade rätter Mat - Recept på efterrätter och sötsaker Mat - Recept på fisk- & skaldjursrätter Mat - Recept på färsrätter Mat - Recept på fågelrätter Mat - Recept på kötträtter Mat - Recept på osträtter och fett Mat - Recept på soppor & såser Mat - Recept på ägg, ost, grönt, sidorätter & veg Mat - Vitaminer, mineraler, tillsatser mm Övrigt
LCHF för nybörjare

Hälsokontroll

2015-12-20 10:55 #0 av: Amify

Det här är ingen frågeställning utan vill bara dela med mig av en upplevelse. Jag var på läkarkontroll för ett par veckor sedan och lämnade prover för analys. Bakgrunden är att jag har mått rätt dåligt de sista två åren, faktiskt tills jag började med lchf-kost i somras. Sedan dess har kilon rasat och allmänhälsan stegvis blivit mycket bättre. Läkaren ringde mig i fredags med lite provresultat. Han sade att det inte finns några spår av sjukdom och blodvärdena var bra, väldigt bra faktiskt. Det var diabetes, sköldkörtel, inflammationer i kroppen och allmänstatus på blodet som kollades. Han sa åt mig att fortsätta köra på med lchf eftersom det verkar funka fint för mig. Lite mentalitetsskifte inom läkarvården nu kanske? ;) Det var iaf mycket trevliga nyheter! Ett fint avslut på året.

Anmäl
2015-12-22 12:44 #1 av: Bobbymilu

Tack för denna positiva information och God Jul!

Anmäl
2015-12-23 09:02 #2 av: KunskapÄrMakt

Vad kul!

God jul!

Anmäl
2015-12-24 09:59 #3 av: Amify

God Jul på er och tack för allt stöd i detta forum! Present

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.