Annons:
Etiketthälsa
Läst 6317 ggr
XeZafir
12/16/15, 2:11 PM

Yrsel och LCHF

Tänkte höra med er…vad kan det bero på när man plötsligt blir yr? Kommer allt som oftast när jag reser mig upp från sittande/liggande.

Kan det vara att jag fattas något bara eller äter jag för lite?

Annons:
hemul
12/16/15, 4:20 PM
#1

Äter du lite då?

trollslända
12/16/15, 4:37 PM
#2

Lågt blodtryck

Zepp
12/16/15, 7:21 PM
#3

Om vi skall börja bena i LCHF-riktning så är lägre Blodtryck en av de vanligaste biverkningarna.. förutom viktnedgång.

Så ett av de vanligaste rekommendationerna är att ta en tesked salt i ett glas vatten och svälja detta.

Dvs kroppen använder vanligt salt för att reglera blodvolymen.. och därmed blodtrycket.

Högt insulin stimulerar njuren att återuppta mer salt.. lägre/normalt insulin gör att man kissar ut mer.

Sen så har vi allt det där med järn och B12.. det får man främst från animaliska livsmedel.

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

chtg
12/17/15, 9:38 AM
#4

Att få yrsel  kan också höra ihop med åldern. Själv fick jag en otäck omgång av kristallsjukan helt utan någon förvarning. Blir lägesyr numera i perioder. Äter LCHF och har ett bra Blodtryck.

XeZafir
12/18/15, 8:12 AM
#5

Tack för era svar!

Jag ska påbörja att testa med salt. Blir det inte lättare av detta så får jag väl kolla vidare :)

Christina48
12/20/15, 4:33 PM
#6

Anses normalt när man åldras. Upplvever själv obehag som dessa.

Annons:
XeZafir
12/20/15, 4:38 PM
#7

Ska kanske förtydliga att det är för en ung mans vägnar jag frågade. Han är 29.

Det gör kanske skillnad med ålder och kön, tänkte inte så långt!

Förlåt för missvisande inlägg!

[Túrwen]
12/22/15, 8:00 AM
#8

Dricker han ordentligt då? Jag är väldigt dålig på att dricka vatten själv och kan lätt få yrsel pga. detta.

Mozzarellan
1/4/16, 5:44 PM
#9

Fick en släng utav kristallsjuka och det var obehagligt. Läges yrsel var det. Återkom en gång men med två besök hos läkare och några rejäla rörelser så gick det över omgående.

Upp till toppen
Annons: