Annons:
Etikettallt-om-lågkolhydratkost
Läst 5585 ggr
lchfmama
12/10/15, 12:38 PM

Carbnite

Äter strikt men får enormt kolhydratssug i samband med pms. Pms varar i 1 vecka. Läste om carbnite, dvs äta strikt men äta precis vadsomhelst var 10 dag. Kan det vara lösningen på en varaktig viktminskning? Nån med erfarenhet?

Annons:
Amify
12/10/15, 12:41 PM
#1

Jag äter strikt i veckorna med 16:8 periodisk fasta samt dagliga promenader  på vardagarna. En gång i veckan unnar jag mig dock en måltid med mer kolhydrater samt lite godis eller riktig glögg om jag vill. Min viktnedgång har absolut inte blivit störd utan tickar på varje vecka.

Bobbymilu
12/11/15, 11:36 AM
#2

Snälla Amify, förklara lite tydligare hur du äter. Jag har flyttat till Granada, Spanien och i tisdags var det fiesta här och jag åt friterad fisk och drack l glas rödvin och 2 glas cider. Nu har vikten ökat till 97,2, började på 99 kg 1 november och har ätit strikt med 5:2 (en god sallad och magert kött samt ett par youghur aktivia  varje fastedag). Vad du beskriver låter väldigt intessant.

lchfmama
12/11/15, 12:55 PM
#3

Härligt Amify att du har den disciplinen. Jag testade och en carbnite blev en veckas lång carbnite. Hittade denna artikel av Kiefer, han som myntade begreppet. http://athlete.io/5302/kiefer-qa-the-carb-nite-solution-for-women/

Kvothe
12/11/15, 2:39 PM
#4

Har också prövat carbnite, enligt kiefer så skall man ju ta det lugnt på dagen, men kan grisa till det före läggdags.
Dvs lite stärkelserik mat mitt på dagen och sen nåt riktigt sött på kvällen. Tror dock inte man skulle blanda in alkohol i det..

Första gången märktes inget på mig, inte ens vatten.
andra gången gick jag däremot upp 2 kg vattenvikt direkt efter.

Åt typ 200g kokt ris på dagen och sen en hel burk ben & jerrys på kvällen.
Somnade som en koma-patient efter glassen och hade nästan feber/frossa-symptom efteråt..

lchfmama
12/12/15, 5:59 AM
#5

Kvothe koma patient hahaha så känns det för mig med men någon viktnedgång bidde inte, inte heller viktuppgång heller så det är väl ok. Men enligt Kiefer så ska kvinnor akta sig för kombo fett och sött, mjölk, kakor, pizza… wtf återstår då? Magert sött är bäst, fettfri latte och sånt bullshit medan män kan vräka i sig vadsomhelst och de får inte ens mens. Jädrans orättvisa.

Upp till toppen
Annons: