Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (3) Senaste inläggen

- Allt om lågkolhydratkost - - Medlemmar - - Medlemmar - var bor ni? - Off topic - (OT) - Om sajten - - Utmaningen - - Vi som vill nolla kolhydraterna - Boktips Ej frågelåda - Sten Sture Skaldeman Frågelåda - MinMat Före detta frågelåda - dr Andreas Eenfeldt Hälsa Hälsovinster LCHF för vegeterianer LCHF - Problem LCHF för barn LCHF för bäbisverkstan LCHF för nybörjare Länkar - Föredrag Länkar - Radio/TV Länkar - tidningar/hemsidor Mat - Billiga ingredienser Mat - Jag behöver måltidstips Mat - Livsmedel Mat - Livsmedel - Matfett Mat - På stan, hur gör jag? Mat - Recept att laga hemma Mat - Recept på bröd och brödbaserade rätter Mat - Recept på efterrätter och sötsaker Mat - Recept på fisk- & skaldjursrätter Mat - Recept på färsrätter Mat - Recept på fågelrätter Mat - Recept på kötträtter Mat - Recept på soppor & såser Mat - Recept på ägg, ost, grönt, sidorätter & veg Mat - Vitaminer, mineraler, tillsatser mm Motion & träning Vi som har autoimmuna sjukdomar Vi som har diabetes Vi som har huvudvärk/migrän Vi som har högt/lågt blodtryck Vi som har koncentrationssvårigheter Vi som har mag/tarm-besvär Vi som har/har haft fibromyalgi Vi som röker/har rökt Vi som vill gå ner i vikt Vi som vill gå upp i vikt Vi som är beroende Vi som är gbp-opererade och äter LCHF dr Annika Dahlqvist Övrigt
Vi som vill gå ner i vikt

Fasta och strikt lchf

2015-11-29 13:03 #0 av: Soeffia

Hallå!
Vad tror ni ger bäst effekt på vågen i två veckor?

1. 24 h fasta tre gånger i veckan (mån, ons, fre) strikt lchf på vardagarna samt lite mer liberalt på helgerna.

2. 16:8 varje dag i kombination med strikt lchf på vardagarna och lite mer liberalt på helgerna.

Anmäl
2015-11-29 13:04 #1 av: Soeffia

I samband med i snitt 1 h träning varje dag :)

Anmäl
2015-11-29 18:03 #2 av: Krobb

Det första alternativet.

Anmäl
2015-11-30 00:34 #3 av: Zepp

Altså för det första vad som händer på vågen på 14 dagar är rätt ovesäntligt!

Vad som händer på 14 månader däremot.

Fasta och träning är ingen superkombination.. såvida man inte redan är överviktig diabetiker.. för då kan man behöva ta till drastiska metoder!

Överhuvudtaget så bör man äta mer på träningsdagar.. om man vill ha någon nytta av träningen.

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Anmäl
2015-11-30 08:27 #4 av: Amify

Nr 1 eller 2 tillsammans med morgonmotion innan frukost.

Anmäl
2015-11-30 12:05 #5 av: Bobbymilu

Jag har flyttat till Granada, Spanien och fick en chock när jag såg mig i spegeln. Förut hade jag en liten spegel ganska högt upp ovanför tvättstallet och nu har jag en spegel som täcker hela väggen ovanför tvättstället och kan inte undvika att se hur jag ser ut. Till saken hör att jag brutit lårbenet och rör mig väldigt lite.  1/11 började jag strikt LCHF kombinerat med 2 dagars fasta/vecka. Nu efter en månad har jag bara gått ner 1,7 kg. Till saken hör att min man som är spanjor lagar den mesta maten och jag behöver förslag var jag hittar recept för en vecka för att han förstår vad jag äter, Han dekorerar tallrikarna och det kan hända att det blir fel. Vägde 99 kg när jag började och idag 97.3.

Anmäl
2015-11-30 12:27 #6 av: [Jennifer71]

Min erfarenhet är att fasta och träning funkar utmärkt. Vil du veta mer om korttidsfasa dvs manfastar från middag till middag nästa dag så kan jag tipsa om Jonas Koltings pod, den nakna hälsan. Du behöver absolut inte äta mer bara för att du tränar, varför skulle du göra det? Jag tränar flera dagar i veckan, skippar alltid frukost, fastar från söndagens middag till måndagens middag samt fån torsdag middag till fredag middag. På så vi får jag alltid äta middag med familjen.

http://www.podcastchart.com/podcasts/coltings-nakna-sanning/episodes/9-om-korttidsfasta-och-5-2 

Kan rekomenderahans andra avsnitt också.

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.