Annons:
Etikettallt-om-lågkolhydratkost
Läst 7640 ggr
hemul
11/5/15, 10:39 AM

magnesiumcitrar i pulverform

gick jag och köpte.  man ska lösa upp det i vatten. problemet är att det blir rätt mycket stora korn kvar i botten på glaset som inte löser upp sig. först tänkte jag att det var något tillsatsämne, men det ingår inga sådana.

någon som har erfarenhet av sånt här pulver? hur gjorde ni? det är rätt svårt att skölja i sig kornen. de är tunga och sjunker snabbt och de man får i sig sätter sig i halsen.

det är väl inte hela världen att få i sig lite mindre än tänkt. max 1/5 som blir kvar. men ändå.

Annons:
hemul
11/5/15, 10:46 AM
#1

Now Foods är det.

TjockaBerta
11/5/15, 10:51 AM
#2

Jag köpte Diasporal och det löste sig utan problem. Du fått väl hälla på mera vatten och skvalpa runt det i glaset.

>>>Malum domesticum<<<

hemul
11/5/15, 11:28 AM
#3

det är det jag gör. men jag får göra det massor med gånger för de sjunker så fort.

diasporal? var köper man det? tycker det är rätt behändigt med pulver i alla fall.

parsley
11/5/15, 1:40 PM
#4

Var köper man magnesiumcitrat i pulverform? Varför väljer man det framför magnesium i kapslar?

hemul
11/5/15, 4:28 PM
#5

jag gjorde det därför att sist köpte jag av misstag tabletter som var stora som stolpiller och sträva.  trodde jag beställde kapslarna som vanligt. fick mortla dem och ta krosset med vatten eller ta tabletten med nåt tjockt, som fil, för att  få ner den. det var rätt gott, smakade citron. så när jag såg att det fanns pulver köpte jag det. det är billigare och man slipper bulkmedel och sånt.

TjockaBerta
11/5/15, 6:20 PM
#6

#3 Jag köpte på hälsokostaffären. De varnade för att man kunde bli lite lös i magen. Det var årets underdrift. Men det var enkelt och gott.

>>>Malum domesticum<<<

Annons:
OlgaMaria
11/5/15, 9:31 PM
#7

Du får väl ta pulvret i yoghurt eller en smoothie eller nåt sånt. :)

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

hemul
11/6/15, 8:22 AM
#8

tror det ska lösas upp. står en specifik minsta mängd vatten också eftersom magnesiumalstrar värme i vatten.

berta, är det verkligen citrat då och inte magnesiumoxid eller liknande? citrat brukar man inte få diarré av. oxid är ett laxermedel.

hemul
11/6/15, 8:24 AM
#9

jo, det är citrat, kollade. vad mäkligt! jag får inte någon magpåverkan av mitt.

Vivisfaxarn
11/6/15, 8:29 AM
#10

Jag har Super Mag från Bättre Hälsa. Står på burken att det ska lösas i kokande vatten. Funkar inte annars!

Vivisfaxarn
11/6/15, 8:44 AM
#11

Mitt innehåller glukonat, karbonat och citrat och C-vitamin.

hemul
11/6/15, 9:23 AM
#12

vad är glukonat? kanske det du blir dålig i magen av?

tack vivisfaxarn. ska prova det.

Vivisfaxarn
11/6/15, 9:41 AM
#13

Alltså magnesium före alla orden - tyckte det blev långt….

Annons:
TjockaBerta
11/6/15, 11:52 AM
#14

#9 Det konstiga är att jag har plåtmage och påverkas nästan aldrig av något så jag blev väldigt förvånad över effekten.

>>>Malum domesticum<<<

Marliis
11/6/15, 7:24 PM
#15

Jag köper från iHerb och där står det bara att man måste lösa pulvret i vatten eller juice.  Jag har inte haft några problem, tar bara lite tid.

hemul
11/6/15, 8:20 PM
#16

köpte också på iherb. åkte på tull de här gången. får spåra upp nåt ställe i europa. köpte för kanske 400. tullen tog 50 vilket är ok. posten tog 125 för att kassera in de 50 till tullen. mindre ok.

OlgaMaria
11/6/15, 9:57 PM
#17

Varför köpa magnesium från iherb? Finns ju massa bra alternativ i Sverige..

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Marliis
11/6/15, 10:39 PM
#18

Man kanske köper annat också på samma gång. Bra priser och produkter.

hemul
11/7/15, 10:16 AM
#19

japp. everything is cheaper over there och de har väldigt stort utbud. man vill ju helst kunna köpa allt på samma ställe.

har inte åkt dit ofta när jag shoppat från usa så det lönar sig ändå. men de verkar ha blivit noggrammare med att lägga på tull/moms och kursen är inte lika fördelaktig som den var, så dags att hitta nåt nytt.

Bobbymilu
11/8/15, 5:07 PM
#20

Förlåt en dum fråga, varför köpa magnesium, finns det ingen mat man kan äta och tillgodose behovet på en gång?

Annons:
AnnaMariaK
11/12/15, 2:31 PM
#21

Jag har alltid haft svårt för att svälja tabletter, därför kom jag på ett sätt som gör det enkelt. Jag tar en stor matsked grekisk eller turkisk yoghurt, lägger tabletter uppe på och sväljer. Går som en dans! Man märker inte ens av tabletterna, de bara glider ner i gapet 🙂.

Mozzarellan
11/12/15, 8:17 PM
#22

Har köpt i pulver och löser det i ljummet vatten istället för kallt. En tesked, men vet inte hur mkt gram man då får i sig.

Eron33
11/12/15, 11:02 PM
#23

Vad är skillnaden på kapslar och pulver?

Eron33
11/12/15, 11:05 PM
#24

Ställer om frågan vad är skillnaden mellan kapslar, tabletter och pulver?

Sindri
11/13/15, 12:01 AM
#25

#16 av: hemul

Var det verkligen Posten? När jag fick lev. via DHL tog de alltid betalt för att de betalat tullen, men sist hittade jag ett alternativ med Posten och då fick jag bara betala tull när jag hämtade paketet. (Skulle iofs inte förvåna mig om även Posten kommit på den lönsamma idén….)

hemul
11/13/15, 12:48 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#26

Japp. Är du säker? Kanske bara tittade på slutsumman på kvittot? Posten har alltid tagit en avgift. Åkte dit första gången i början på 2000-talet.

Sindri
11/13/15, 3:27 PM
#27

Ja, jag är säker på att jag bara betalade tull sist. Kände mig mycket nöjd då!

Annons:
hemul
11/14/15, 1:09 PM
#28

Då måste de ha gjort fel.

har provat med hett vatten nu. löste sig inte i alla fall! Undrar vad klumparna är eftersom pulvret bara innehåller magnesiumcitrat som är vattenlösligt. rent magnesium är ju t.o.m. reaktivt med vatten. tror jag ska skriva och fråga av ren nyfikenhet. ibland är stora företag duktiga på att svara.

[Garntroll]
11/14/15, 5:00 PM
#29

Magnesiumolja sägs ska vara bättre. Man sprayar på huden och den vägen kan kroppen ta upp magnesium bättre.

TjockaBerta
11/14/15, 5:09 PM
#30

#29 Det har jag också hört men jag är väldigt skeptisk

>>>Malum domesticum<<<

Upp till toppen
Annons: