Annons:
Etikettallt-om-lågkolhydratkost
Läst 6084 ggr
sussie
9/23/15, 12:29 PM

Slarvar

Började med LCHF 2005, ja innan det begreppet ens fanns. Var strikt flera år men nu är det hopplöst har slarvat hela året. Jag saknar framför allt bröd, mjukt typ stenugnsbakat surdegsbröd ni vet med lite hård yta och segt inuti. Har också lite svårare att motstå godis om det står en skål på jobbet, så klart när jag numera är lite mer socker van, godiset är oftast inte gott men jag tror det! Hur dum får man va'? 

Kan inte någon komma på ett bröd i "rätt" konsistens? Bakar olika LCHF bröd och de är goda men det räcker inte helt.

Min sambo som bara vill väl vill dela lite frukt med mig allt som oftast, jag tar lite (mindre än halva frukten)  för det är ju gott. Svårt att säga nej och han förstår inte fullt ut att det inte är bra för mig.

Annons:
parsley
9/23/15, 3:23 PM
#1

Vad händer när du slarvar? Påverkas vikten? Mår du fysiskt dåligt? Drabbas du av sötsug? Får du skamkänslor över att du inte håller dieten?

sussie
9/25/15, 5:37 AM
#2

Mitt blodsockervärde mår inte bra av mitt slarv. Har inga problem med vikten, ännu i alla fall.

Amify
9/25/15, 7:28 AM
#3

Jag tänkte prova på att baka "Jills frallor" ikväll. Kan återkomma med en recension senare. 

http://www.jillsmat.se/recipe/lchf-frallor-med-vallmo/

OlgaMaria
9/25/15, 9:23 AM
#4

#3 De är jättegoda :)

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Eron33
9/25/15, 5:18 PM
#5

Måste jag prova någon dag tack för tipset!

Amify
9/25/15, 9:32 PM
#6

Nu har jag bakat Jills Vallmobullar och de var väldigt goda. Dock smakar de som typiskt lchf-bröd där sötman från mandelmjölet skiner igenom. Men konsistensen var mycket trevligare än annnat lchf-bröd jag bakat då de kändes luftigare så dessa kommer jag att göra om. Förmodligen kommer jag att experimentera med lite kryddning i degen.

Annons:
sussie
9/26/15, 12:56 PM
#7

Tack snälla för att ni engagerar er! Jag har nog gjort det där brödet, gott men inte det jag saknar…. Men stort tack ändå, en vacker dag kanske det finns något "bättre" bröd för sådana som mig. Måste passa på att säga att jag lät bli både blåbärspaj och choklad på jobbet sist!

Eron33
9/26/15, 5:58 PM
#8

Vad du är duktig vilken karraktär☺😊☺😊

sussie
9/28/15, 7:49 AM
#9

Ja visst är jag duktig! Tack tack, så mycket.

Ja jag har väl äntligen kommit dit där jag vill vara igen, inte en massa slarv och onyttigheter jag vill ju må bra. Jag känner inte av mina värden alls och ibland tycker jag det skulle vara lättare om jag mådde lite dåligt av slarv. Jag mår bra trots slarv bara ser på mätaren att sockret inte ligger som det bör. Tack och lov har inte min kropp heller tagit stryk av detta slarvande. Är nog på banan nu, igen!

Amify
9/28/15, 8:20 AM
#10

Om du kallar slarvet "CarbNite" eller "Carb Backloading" så blir det helt plötsligt ligitimt och lite trendigt! 🙂

Upp till toppen
Annons: