Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (3) Senaste inläggen

- Allt om lågkolhydratkost - - Medlemmar - - Medlemmar - var bor ni? - Off topic - (OT) - Om sajten - - Utmaningen - - Vi som vill nolla kolhydraterna - Boktips Ej frågelåda - Sten Sture Skaldeman Frågelåda - MinMat Före detta frågelåda - dr Andreas Eenfeldt Hälsa Hälsovinster LCHF för vegeterianer LCHF - Problem LCHF för barn LCHF för bäbisverkstan LCHF för nybörjare Länkar - Föredrag Länkar - Radio/TV Länkar - tidningar/hemsidor Mat - Billiga ingredienser Mat - Jag behöver måltidstips Mat - Livsmedel Mat - Livsmedel - Matfett Mat - På stan, hur gör jag? Mat - Recept att laga hemma Mat - Recept på bröd och brödbaserade rätter Mat - Recept på efterrätter och sötsaker Mat - Recept på fisk- & skaldjursrätter Mat - Recept på färsrätter Mat - Recept på fågelrätter Mat - Recept på kötträtter Mat - Recept på soppor & såser Mat - Recept på ägg, ost, grönt, sidorätter & veg Mat - Vitaminer, mineraler, tillsatser mm Motion & träning Vi som har autoimmuna sjukdomar Vi som har diabetes Vi som har huvudvärk/migrän Vi som har högt/lågt blodtryck Vi som har koncentrationssvårigheter Vi som har mag/tarm-besvär Vi som har/har haft fibromyalgi Vi som röker/har rökt Vi som vill gå ner i vikt Vi som vill gå upp i vikt Vi som är beroende Vi som är gbp-opererade och äter LCHF dr Annika Dahlqvist Övrigt
- Allt om lågkolhydratkost -

Slarvar

2015-09-23 12:29 #0 av: sussie

Började med LCHF 2005, ja innan det begreppet ens fanns. Var strikt flera år men nu är det hopplöst har slarvat hela året. Jag saknar framför allt bröd, mjukt typ stenugnsbakat surdegsbröd ni vet med lite hård yta och segt inuti. Har också lite svårare att motstå godis om det står en skål på jobbet, så klart när jag numera är lite mer socker van, godiset är oftast inte gott men jag tror det! Hur dum får man va'? 

Kan inte någon komma på ett bröd i "rätt" konsistens? Bakar olika LCHF bröd och de är goda men det räcker inte helt.

Min sambo som bara vill väl vill dela lite frukt med mig allt som oftast, jag tar lite (mindre än halva frukten)  för det är ju gott. Svårt att säga nej och han förstår inte fullt ut att det inte är bra för mig.

Anmäl
2015-09-23 15:23 #1 av: parsley

Vad händer när du slarvar? Påverkas vikten? Mår du fysiskt dåligt? Drabbas du av sötsug? Får du skamkänslor över att du inte håller dieten?

Anmäl
2015-09-25 05:37 #2 av: sussie

Mitt blodsockervärde mår inte bra av mitt slarv. Har inga problem med vikten, ännu i alla fall.

Anmäl
2015-09-25 07:28 #3 av: Amify

Jag tänkte prova på att baka "Jills frallor" ikväll. Kan återkomma med en recension senare. 

http://www.jillsmat.se/recipe/lchf-frallor-med-vallmo/

Anmäl
2015-09-25 09:23 #4 av: OlgaMaria

#3 De är jättegoda :)

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Anmäl
2015-09-25 17:18 #5 av: Eron33

Måste jag prova någon dag tack för tipset!

Anmäl
2015-09-25 21:32 #6 av: Amify

Nu har jag bakat Jills Vallmobullar och de var väldigt goda. Dock smakar de som typiskt lchf-bröd där sötman från mandelmjölet skiner igenom. Men konsistensen var mycket trevligare än annnat lchf-bröd jag bakat då de kändes luftigare så dessa kommer jag att göra om. Förmodligen kommer jag att experimentera med lite kryddning i degen.

Anmäl
2015-09-26 12:56 #7 av: sussie

Tack snälla för att ni engagerar er! Jag har nog gjort det där brödet, gott men inte det jag saknar.... Men stort tack ändå, en vacker dag kanske det finns något "bättre" bröd för sådana som mig. Måste passa på att säga att jag lät bli både blåbärspaj och choklad på jobbet sist! 

Anmäl
2015-09-26 17:58 #8 av: Eron33

Vad du är duktig vilken karraktär☺😊☺😊

Anmäl
2015-09-28 07:49 #9 av: sussie

Ja visst är jag duktig! Tack tack, så mycket.

Ja jag har väl äntligen kommit dit där jag vill vara igen, inte en massa slarv och onyttigheter jag vill ju må bra. Jag känner inte av mina värden alls och ibland tycker jag det skulle vara lättare om jag mådde lite dåligt av slarv. Jag mår bra trots slarv bara ser på mätaren att sockret inte ligger som det bör. Tack och lov har inte min kropp heller tagit stryk av detta slarvande. Är nog på banan nu, igen!

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.