Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (3) Senaste inläggen

- Allt om lågkolhydratkost - - Medlemmar - - Medlemmar - var bor ni? - Off topic - (OT) - Om sajten - - Utmaningen - - Vi som vill nolla kolhydraterna - Boktips Ej frågelåda - Sten Sture Skaldeman Frågelåda - MinMat Före detta frågelåda - dr Andreas Eenfeldt Hälsa Hälsovinster LCHF för vegeterianer LCHF - Problem LCHF för barn LCHF för bäbisverkstan LCHF för nybörjare Länkar - Föredrag Länkar - Radio/TV Länkar - tidningar/hemsidor Mat - Billiga ingredienser Mat - Jag behöver måltidstips Mat - Livsmedel Mat - Livsmedel - Matfett Mat - På stan, hur gör jag? Mat - Recept att laga hemma Mat - Recept på bröd och brödbaserade rätter Mat - Recept på efterrätter och sötsaker Mat - Recept på fisk- & skaldjursrätter Mat - Recept på färsrätter Mat - Recept på fågelrätter Mat - Recept på kötträtter Mat - Recept på soppor & såser Mat - Recept på ägg, ost, grönt, sidorätter & veg Mat - Vitaminer, mineraler, tillsatser mm Motion & träning Vi som har autoimmuna sjukdomar Vi som har diabetes Vi som har huvudvärk/migrän Vi som har högt/lågt blodtryck Vi som har koncentrationssvårigheter Vi som har mag/tarm-besvär Vi som har/har haft fibromyalgi Vi som röker/har rökt Vi som vill gå ner i vikt Vi som vill gå upp i vikt Vi som är beroende Vi som är gbp-opererade och äter LCHF dr Annika Dahlqvist Övrigt
Övrigt

Matregistrering

2015-09-22 11:03 #0 av: Anelis

Jag tänkte registrera det jag äter nu en period för att se att jag inte äter på tok för mycket eller, viktigare, på tok för lite!

Har använt dumbbell tidigare och tyckte den var riktigt bra men nu verkar den vara borta. Försökte  leta både här och på andra ställen men har svårt att hitta något.

Har ni hittat nåt kostregistreringsprogram som är bra (helst inte en app, sitter helst vid min vanliga dator)?

Anmäl
2015-09-22 11:06 #1 av: [tk1971]

Lifesum använder jag.

Anmäl
2015-09-22 12:35 #2 av: KunskapÄrMakt

Jag använder My FitnessPal på mobilen, men man kan använda den via dator också.

Anmäl
2015-09-22 12:37 #3 av: Siggebus

http://www.minmat.net/
Den använde jag ofta i början för just som du sa kolla hur mycket man egentligen fick i sig - speciellt kolhydraterna i början innan man lärde sig.
Kostar inget men om man vill kunna spara sina olika intag/dag så måste man registrera sig - men som sagt gratis.

Anmäl
2015-09-22 14:54 #4 av: Anelis

Tack för tipsen!

Kanske bra med lite koll emellanåt. Det är lätt att tro att man kan det här och så har man vant sig vid en nivå som är alltför hög eller låg. Jag kan inte lita till några mättnadskänslor utan kan behöva en reality check nu och då!

Anmäl
2015-09-22 15:45 #5 av: carro.

minmat.net tycker jag är enklast

Anmäl
2015-09-22 18:42 #6 av: parsley

Kostbevakningen.se använder jag. Den är kopplad till livsmedelsverkets databas och är lätt att använda. Nackdelen är att man inte kan spara sådant som man registrerat i programmet, så vill man ha en uppföljning över tid så får man spara materialet på annat sätt.

Anmäl
2015-09-22 22:39 #7 av: Adelheid

Jag använder lifesum. Har den på app på mobilen och underbart att hela tiden kunna ha den tillgänglig. Då glömmer jag inget. 😊

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.