Annons:
Etikettallt-om-lågkolhydratkost
Läst 5636 ggr
ismalund
2015-09-17 21:12

Vill du bli min lchf-viktminskningskompis?

Hej kära ni!

Hamnade visst på lite fel ställe med förra försöket, så försöker igen :)

Tänkte kolla här om det är någon som vill bli min lchf-viktminskningskompis? Någon att stöta och blöta och ventilera och dela med- och motgångar, tips och recept med, tänker jag mig. Kanske i den här tråden eller kanske via pm. Tror mina ickeviktminskande kompisar börjar tröttna på mitt ältande :p 

Har gått ner en hel del, men har fortfarande väldigt många kilo kvar och det vore kul att hitta någon som vill följas åt på vägen!

Annons:
Eron33
2015-09-17 23:49
#1

Jag följer gärna med på vägen! Är inne på min femte vecka har gått ner nästan 4 kg! Har många kvar!

ismalund
2015-09-18 10:04
#2

Vad kul! Snyggt jobbat. Äter du väldigt strikt eller kör du "normal"?

Adelheid
2015-09-18 10:39
#3

Kan svara hær också. Jag vill. :) Jag startar nu min 7:de vecka och har gått ned totalt 5 kilo. 2 kilo sedan jag børja dokumentera min viktnedgång. Går sakta men sækert nedåt.

Följ min viktresa med LCHF på min blogg http://from88kilo.wordpress.com

ismalund
2015-09-18 17:38
#4

Vad kul att du vill vara med :)

Snyggt jobbat! Sakta men säkert är ju det bästa sättet! Hur känns det hittills då, går det "lätt" eller vad man ska säga, eller upplever du att det är jobbigt?

Jag har hållit på i 6 månader och tappat 27 kilo. I dag är jag lite extra lycklig för jag har nåt ett delmål som jag kämpat för länge, så jag ska ta och boka in en tid hos frisören som jag lovade mig själv att göra när målet blev nått :)

Eron33
2015-09-18 21:32
#5

Jisses vad bra jobbat! Jag äter nog nåt mitt emellan strikt och normalt! Skriver inte in någonstans och vi gör mat på recept från tidningarna allt om lchf och matkärlek vilket kan betyda att vi äter någonstans mitt emellan. Frukosten består av kaffe med äggmjölk och 2 ägg stekt i smör eller kokta! Brukar ofta ha dipsås gjord på kryddblandingar i en blandning av creme fraiche, majonnäs och en skvätt grädde till grönsaker ofta blomkål!Tänker att så länge jag går ner så får det gå bra med dessa nivåer! Hade en vecka då det gick uppför då bytte jag ut gräddmjölken i kaffet till äggmjölken!

Zepp
2015-09-19 16:00
#6

Det är själva meningen med det här forumet.. så kör på, stöt och blöt dina bekymmer/framgångar!

Fortsätt helst i denna tråden så folk hänger med!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Annons:
ismalund
2015-09-19 16:07
#7

Tycker det verkar som en bra nivå! Spännande med äggmjölk, det har jag aldrig vågat mig på… Är det gott?

Eron33
2015-09-19 19:10
#8

Jag känner knappt skillnad på den och mjölk i kaffet! Dessutom mättar den ju lite också då det är både ägg och fett i superbra! Säg till om jag ska skriva hur man gör annars kan ni hitta den i en annan tråd här! Där jag hittade den!

Eron33
2015-09-19 19:13
#9

Hittade den på tråden Hur gör man äggmjölk #13 Ewa N! Jag gör den på 5 ägg då räcker den 2-3 dagar för mig tar den med till jobbet också!

Acka79
2015-09-27 12:16
#10

Hej, jag är alldeles ny här och hänger gärna på:-) Jag tänkte bli av med ca 10 kg som jag inte vill ha tillbaka vilket alltid har varit mitt stora problem, viktpendling alltså!

Hur har det gått för dig/er?

hej fr Acka

hej fr Acka

Eron33
2015-09-27 12:24
#11

Har nu under 6 veckor gått ner 4,4 kg sakta men säkert min karl har gått ner 11 kg på samma tid! Tycker det funkar bra och det är såå roligt att läsa alla dessa trådar för att få ideer och inspiration till fortsättning! Välkommen in i gänget kul att få fler att babbla av sig med hihi!

Upp till toppen
Annons: