Annons:
Etikettfrågelåda-minmat
Läst 8583 ggr
Adelheid
9/15/15, 2:36 PM

Vad ska du æta till middag idag?

Vad har ni planerat till middag? Jag ær lite nyfiken av mig. 🤪

Sjælv ska jag ha blomkålmos och korv till middag dag har jag tænkt. :)

Följ min viktresa med LCHF på min blogg http://from88kilo.wordpress.com

Annons:
Eron33
9/15/15, 4:59 PM
#1

Vi ska äta fisk med en god sås till!

carro.
9/15/15, 5:50 PM
#2

fläskfiilé i ugn med kryddig sås

parsley
9/15/15, 6:38 PM
#3

Hönsfärs stekt med hackad gul lök och tacokryddor och utrörd med creme fraiche. Strimlad zucchini till. Jag tog ett ägg också och gjorde lite extra sås av hackad rödlök med creme fraiche och lite salt och peppar.

Siggebus
9/15/15, 6:42 PM
#4

Lite enkelt blev det.
Broccolimix (frysta blandgrönsaker) och köttfärsås . 🙂
Givetvis har jag gjort köttfärssåsen själv med köttfärs, lök, kryddor paprika, tomatpuré och en skvätt grädde

Eron33
9/15/15, 7:28 PM
#5

#0 Denna tråd var en fantastisk ide`! Så mycket tips på mat vi kommer att få!☺☺☺

Adelheid
9/15/15, 9:27 PM
#6

Wow så mycket gott. Redan fått massor av idéer för morgondagens middag. 😊

Följ min viktresa med LCHF på min blogg http://from88kilo.wordpress.com

Annons:
loven
9/16/15, 9:09 AM
#7

Brukar inte kommentera här utan läser mest 🤓🙂 Min middag igår bestod av broccoligratäng och en bratwurst och idag ska jag äta hemmagjorda revbensspjäll ( gjorde klar dem igår kväll) och coleslaw tänkte jag!

Adelheid
9/16/15, 10:26 AM
#8

Idag ska jag æta egengjorda køttfærsbiffar fylld med møggelost och ostgratinert zucchini I ugn. Samt någon sås. Inte bestæmt vilken ænnu men lutar åt en kryddig pepparsås eller liknande. :)

Följ min viktresa med LCHF på min blogg http://from88kilo.wordpress.com

CasaRamon
9/16/15, 11:13 AM
#9

Åt igår en favoriträtt: Kokt fläsklägg med blomkålsmos.

Köpte fläsklägg med ben på CityGross för 19.90 / kg

Siggebus
9/16/15, 11:28 AM
#10

Idag blir det nog pytt i panna - har lite köttrester kvar som jag tänkte tärna.
I stället för potatis använder jag rättika som jag tärnar och bryner en stund innan jag bryner ihop det med kryddor, lök och kött-tärningarna.
Rättikan tar nämligen lite längre tid att bryna än det andra (om man inte kokt tärningarna innan) - men det är ju samma visa om man har potatis.
Kryddor - ja jag tar väl det jag har hemma, salt, vitpeppar, grillkrydda och kanske lite grovmalen svartpeppar.
Till det steker jag ägg där jag vill ha gulan lite lös och sen kostar jag på mig några få skivor rödbetor. Sååå gott!🙂
Angående rödbetorna - jag köper ibland en färdig liten burk rödbetor trots sockret.
Det blir så försvinnande lite socker och jag låter det rinna av först. Jag triggas inte av det.

Layza
9/16/15, 12:16 PM
#11

Jag funderar på spenatsoppa med ägghalvor.

Jag gör på fryst spenat och blandar i grädde och/eller creme fraishe, lök och kryddar med muskot.

Näring
9/16/15, 12:42 PM
#12

En sallad gjord på hackad surkål, lök, gröna ärter, solrosfrön, en skvätt krossade tomater, och salt.

Adelheid
9/17/15, 10:49 AM
#13

Idag har jag tænkt att æta brie fylld kycklingfile lindad med bacon,  ostsås och ugnsgrillad blomkål.

Vad står på eran meny idag? :)

Följ min viktresa med LCHF på min blogg http://from88kilo.wordpress.com

Annons:
Eron33
9/17/15, 11:41 PM
#14

Det blev en egengjord sallad på restaurang med vitlökssås!

Aliki
9/19/15, 3:18 PM
#15

Stekt lever, fetaostfyllda pannbiffar och vitkålssallad…… och majo

Eron33
9/19/15, 6:52 PM
#16

Idag blev det karre på bit utan ben! Jag skivade dessa och la i vår nyinköpta gratängform med lock ( Le cruset form) kryddade och klickade smör på med locket och in i ugnen! Vände dem efter en stund! När de nästan var färdiga la jag på tärnad Squash och Aubergine, klickar med Philadephiaost grädde och toppade med riven ost. In i ugnen igen och gjorde en sallad av gurka, paprika och tomat! Det smakade mycket bra!

Siggebus
9/20/15, 8:58 AM
#17

Idag blir det köttfärslimpa med mina vanliga kokta blandgrönsaker.
Jag fullkomligt älskar kokta grönsaker och sen att låta en stor klick riktigt smör smälta ner i det! Det slår faktiskt många såser 🙂
Idag blir det dock lite gräddsås till också.
Till det en matsked rårörda lingon.

Aliki
9/20/15, 12:51 PM
#18

Stekt sidfläsk och coleslaw

Eron33
9/20/15, 2:07 PM
#19

Hur gör du de rårörda lingonen? Då måste du ha i sötningsmedel eller?

Eron33
9/20/15, 2:10 PM
#20

Här blev det tacorull idag! T o m mina ungdomar uppskattade den!

Annons:
fruktgumman
9/20/15, 2:21 PM
#21

Torsk i ugn med fetaost, grädde mm.

Siggebus
9/23/15, 3:56 PM
#22

Idag ska jag äta något som jag åt rätt mycket i början eftersom jag hade dålig fantasi - var ju van att äta mycket helfabrikat. 😉
Omelett på 4 ägg, 3 mtsk grädde och två pkt tärnad bacon samt lite hackad rödlök i! Det är sååå gott och speciellt nu när det var länge sedan jag åt det. Enkelt, mättande och gott!
Egentligen är jag inte super-glad i bacon eftersom jag tycker det är lite väl salt och innehåller lite onödiga saker.
Brukade göra omelett på färskt sidfläsk som jag kunde salta och peppra själv men nu hade jag bacon hemma.
Ovanpå lägger jag dessutom några skivor tomat - ser nästan ut som pizza.
Jag gillar enkelt och gott i veckorna så kan man göra sig till lite mer vid speciella tillfälle. Det behöver inte vara så speciellt och tillkrånglat i vardagen

fruktgumman
9/23/15, 4:23 PM
#23

tacogratäng

Chica89
9/23/15, 4:56 PM
#24

Korvstroganoff

Eron33
9/23/15, 5:37 PM
#25

Ska visst bli västerbottenpaj här! Min man gör ofta maten i detta hus, tur att han också äter lchf hihi!

carro.
9/23/15, 8:11 PM
#26

Laxgratäng

Aliki
9/24/15, 7:06 PM
#27

Stekt Fläskkarré och friterad paprika

Annons:
Eron33
9/24/15, 7:14 PM
#28

Vi har ätit lax med citronsmörsås!

Aliki
10/4/15, 7:01 AM
#29

Helgen för en vecka sedan blev en 1/4 lamm några måltider tillsammans med sallad o tzatsikii men resten av veckan skäms jag över mina dåligt planerade matlådor. På svensk högrev, till bra pris på Lidl, har jag nu matlådor i form av gulasch och kalops i ett antal dagar. Blir ett antal lök- tomat- morot- och rödbetskollisar men betydligt bättre med planerad lunch än förra veckans katastrof. En tjänsteresa med övernattning blir min prövning denna vecka.

Chica89
10/4/15, 7:50 PM
#30

Blev en thaikycklinggryta.

Upp till toppen
Annons: