Annons:
Etikettallt-om-lågkolhydratkost
Läst 6222 ggr
markazits
9/13/15, 10:48 AM

Räkna ut BMI, kroppsfett etc

Jag har moderniserat sidan som räknar ut BMI, kroppsfett etc. 

Sidan finns här.

Jag tar gärna emot tips också om det är någon annan sådan här matematisk beräkning som du vill ha.

::Maria

http://www.markazits.com/diet/bmi.php

Annons:
Fridaaaa
9/13/15, 10:49 AM
#1

BMI är skit som borde slopas helt.
Man kan inte mäta kroppsfett mm så heller.
Får att mäta det behöver man gå till proffesionell.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

papa-bear
9/13/15, 10:56 AM
#2

om en bmi-förespråkare fick måtten på diverse människor osett och presenterade resultaten, skulle nog många höjda ögonbryn bli högre, för använder man bmi på idrottare, kan resultaten slå helt fel, tänk magnus samuelsson och andra som håller på med kraftsport.

starhawk
9/13/15, 11:13 AM
#3

Undersökningar har också visat att när man är över 43 så skall man vara överviktig. Dom som är över 43 och överviktiga enligt BMI-skalan är friskare och lever längre än dom som är "normalviktiga". 

Det hela faller ju tillbaks till det faktum att BMI ursprungligen inte var avsett att användas på enskilda individer utan på folkgrupper , vi varierar alltför mycket för att en sån skala skulle vara tillämplig på individ-nivå, en del har kraftig benstomme andra på gränsen till benskörhet, vältränade individer väger rätt mycket i förhållande till sin längd beroende på att muskler väger mer än fett osv. Enligt BMI-skalan skulle en Bodybuilder lida av fetma. Så att räkna ut sin BMI är rätt värdelöst.

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

Kyllan56
9/13/15, 11:28 AM
#4

Jag håller med att BMI är ointressant, om man inte talar om människor som lider av ätstörning och är sjukligt underviktig. En person som tränar bodybuilding är enligt BMI sjukligt fet. För BMI tar ingen som helst hänsyn till fördelning mellan fett och muskler. Med tanke på att ett kg muskler är fem gånger så litet som ett kg fett, blir det uppåt väggarna tokigt! Håller även med att kvinnor som har mer fett på höfter, ända och lår, lever längre har forskning visat än de som är trådsmala.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Upp till toppen
Annons: