Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (3) Senaste inläggen

- Allt om lågkolhydratkost - - Medlemmar - - Medlemmar - var bor ni? - Off topic - (OT) - Om sajten - - Utmaningen - - Vi som vill nolla kolhydraterna - Boktips Ej frågelåda - Sten Sture Skaldeman Frågelåda - MinMat Före detta frågelåda - dr Andreas Eenfeldt Hälsa Hälsovinster LCHF för vegeterianer LCHF - Problem LCHF för barn LCHF för bäbisverkstan LCHF för nybörjare Länkar - Föredrag Länkar - Radio/TV Länkar - tidningar/hemsidor Mat - Billiga ingredienser Mat - Jag behöver måltidstips Mat - Livsmedel Mat - Livsmedel - Matfett Mat - På stan, hur gör jag? Mat - Recept att laga hemma Mat - Recept på bröd och brödbaserade rätter Mat - Recept på efterrätter och sötsaker Mat - Recept på fisk- & skaldjursrätter Mat - Recept på färsrätter Mat - Recept på fågelrätter Mat - Recept på kötträtter Mat - Recept på soppor & såser Mat - Recept på ägg, ost, grönt, sidorätter & veg Mat - Vitaminer, mineraler, tillsatser mm Motion & träning Vi som har autoimmuna sjukdomar Vi som har diabetes Vi som har huvudvärk/migrän Vi som har högt/lågt blodtryck Vi som har koncentrationssvårigheter Vi som har mag/tarm-besvär Vi som har/har haft fibromyalgi Vi som röker/har rökt Vi som vill gå ner i vikt Vi som vill gå upp i vikt Vi som är beroende Vi som är gbp-opererade och äter LCHF dr Annika Dahlqvist Övrigt
LCHF - Problem

Vad har jag ätit fel?

2015-08-24 21:02 #0 av: ZUMI

Hej!

Är helt ny här & med LCHF och hoppas att någon kan ge mig råd på vad jag har gjort fel... 

Påbörjar i dag min 4:de vecka på LCHF och har efter invänjningen mått hysteriskt bra- tiills idag! I morse hade jag gått upp ett kilo, kännt mig obekväm, gasig och jätte balong mage hela dagen (bara blivit värre hela tiden).

Undrar nu vad det är min kropp har reagerat på:

Gjorde jordnösglass i går kväll- åt kanske 1 1/2 dl- denna var gjord på icas sockerströ- kan det vara detta? Har i går middag och i dag till lunch ätit lite broccoligratäng med creme fraiche (brukar annars bara ha grädde) - kan det vara det? Gjorde i lördags frökex som jag har ätit en del av- kan det vara dessa?

Jätte tacksam för råd, tankar och funderingar <3

Anmäl
2015-08-24 21:09 #1 av: Jessell

Är du van vid att äta stevia? Vissa tål inte det och får problem med magen.

Anmäl
2015-08-24 21:10 #2 av: Talidass

Jag har sen mitten på juni uteslutit gluten och mjölkprodukter. Märker direkt när jag ätit det numer. 
Får acneutbrott i ansiktet och i nacken, får även ballongmage, ser ut att vara gravid i 5:e månaden... 
Så det kanske är creme fraichen du reagerade på?

Anmäl
2015-08-24 21:14 #3 av: ZUMI

Har aldrig ätit det förut- kanske det är det då? hade bara 1/2 dl sockerströ i glassen och av den åt jag kanske 1/3 (max) - kan man vara så känslig? Kanske jag får strunta i glassen då- var ändå för söt! Glad

Anmäl
2015-08-24 21:16 #4 av: ZUMI

@Talidass- funderade också på det men har ätit mycket ost och grädde och mått jättebra- försökte hitta någon information om skillnaden på grädde och creme fraishe- vet du om det är någon?

Anmäl
2015-08-24 21:22 #5 av: Jessell

Jaa stevia är väldigt rik på fiber så man kan vara så känslig. Jag är själv väldigt känslig. 

Anmäl
2015-08-25 14:56 #6 av: Talidass

Jag har i princip levt på yoghurt och mjölk, aldrig upplevt problem. Men nu när jag slutat med det märker jag att kroppen inte riktigt gillar det.

Gick på allergiutredning när jag var liten, för att se om förstoppningen berodde på mjölkprodukter, men den visade ingenting. Kroppen är ett mysterium :)

Anmäl
2015-08-25 16:44 #7 av: ashe

Jag mår inte bra av sötningsmedel, diarré, förstoppning eller bara inte bra. Slutat med det. Går lika bra utan.

Frökex funkar inte alls för mig. Tror det är p gr av linfröna. De är alldeles för aggressiva för min tarm.

Så det kan kanske vara orsaken. Men vi är alla olika och tyvärr gäller det nog för dig att testa igen, en sak i taget och kolla. Det kan ju i och för sig också vara kombinationen - eller något helt annat.

Så testa lite försiktigt!

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.