Annons:
Etikettlchf-för-nybörjare
Läst 7087 ggr
MaxMin
2015-08-14 22:55

LCHF-bitch

Jag har ätit LCHF tidigare och vet av erfarenhet att jag måste kapa kolhydraterna ganska rejält för att det ska hända saker på vågen. 

Jag bestämde mig att återgå till LCHF igen efter att allergitest på diverse födoämnen kom tillbaka negativt. Detta underlätta enormt att äta LCHF nu eftersom jag nu kan äta ägg. Ägg utgör nu en bas i min kost som den inte kunde innan. 

Jag har känt av lite diverse besvär sen jag började med LCHF igen i tisdags. Jag är hungrig och får äta mig mätt. Det är underbart att kunna äta t ex bearnaisesås och ha det som stomme för att bli mätt på maten. Jag har jojobantat lite sista tiden, men det tråkiga resultatet att jag bara har gått upp mer än där jag började. Jag märker därför att jag äter en hel del mer och kaloriräknaren i huvudet spökar lite. Jag är trött i huvudet och blir snabbt trött vid fysisk ansträngning, men framför allt har jag blivit en LCHF-bitch. Jag blir irriterad över småsaker som jag normalt sätt inte skulle reagera på i vanliga fall. Jag är inte trevlig flickvän just nu. Kommer detta att hålla i sig?

Annons:
odezza
2015-08-17 11:41
#1

Det låter som sockerabstinens och omställningsbesvär. I så fall går det över. Lycka till!

"still lost in space and time"

Upp till toppen
Annons: