Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (3) Senaste inläggen

- Allt om lågkolhydratkost - - Medlemmar - - Medlemmar - var bor ni? - Off topic - (OT) - Om sajten - - Utmaningen - - Vi som vill nolla kolhydraterna - Boktips Ej frågelåda - Sten Sture Skaldeman Frågelåda - MinMat Före detta frågelåda - dr Andreas Eenfeldt Hälsa Hälsovinster LCHF för vegeterianer LCHF - Problem LCHF för barn LCHF för bäbisverkstan LCHF för nybörjare Länkar - Föredrag Länkar - Radio/TV Länkar - tidningar/hemsidor Mat - Billiga ingredienser Mat - Jag behöver måltidstips Mat - Livsmedel Mat - Livsmedel - Matfett Mat - På stan, hur gör jag? Mat - Recept att laga hemma Mat - Recept på bröd och brödbaserade rätter Mat - Recept på efterrätter och sötsaker Mat - Recept på fisk- & skaldjursrätter Mat - Recept på färsrätter Mat - Recept på fågelrätter Mat - Recept på kötträtter Mat - Recept på soppor & såser Mat - Recept på ägg, ost, grönt, sidorätter & veg Mat - Vitaminer, mineraler, tillsatser mm Motion & träning Vi som har autoimmuna sjukdomar Vi som har diabetes Vi som har huvudvärk/migrän Vi som har högt/lågt blodtryck Vi som har koncentrationssvårigheter Vi som har mag/tarm-besvär Vi som har/har haft fibromyalgi Vi som röker/har rökt Vi som vill gå ner i vikt Vi som vill gå upp i vikt Vi som är beroende Vi som är gbp-opererade och äter LCHF dr Annika Dahlqvist Övrigt
LCHF för nybörjare

LCHF-bitch

2015-08-14 22:55 #0 av: MaxMin

Jag har ätit LCHF tidigare och vet av erfarenhet att jag måste kapa kolhydraterna ganska rejält för att det ska hända saker på vågen. 

Jag bestämde mig att återgå till LCHF igen efter att allergitest på diverse födoämnen kom tillbaka negativt. Detta underlätta enormt att äta LCHF nu eftersom jag nu kan äta ägg. Ägg utgör nu en bas i min kost som den inte kunde innan. 

Jag har känt av lite diverse besvär sen jag började med LCHF igen i tisdags. Jag är hungrig och får äta mig mätt. Det är underbart att kunna äta t ex bearnaisesås och ha det som stomme för att bli mätt på maten. Jag har jojobantat lite sista tiden, men det tråkiga resultatet att jag bara har gått upp mer än där jag började. Jag märker därför att jag äter en hel del mer och kaloriräknaren i huvudet spökar lite. Jag är trött i huvudet och blir snabbt trött vid fysisk ansträngning, men framför allt har jag blivit en LCHF-bitch. Jag blir irriterad över småsaker som jag normalt sätt inte skulle reagera på i vanliga fall. Jag är inte trevlig flickvän just nu. Kommer detta att hålla i sig?

Anmäl
2015-08-17 11:41 #1 av: odezza

Det låter som sockerabstinens och omställningsbesvär. I så fall går det över. Lycka till!

"still lost in space and time"

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.