Annons:
Etikettövrigt
Läst 8179 ggr
Nova1234
8/12/15, 7:54 AM

Inga hungerkänslor

Nu har jag börjat med 5:2 för att se om det kommer att leda till viktminskning Jag har bara ätit 4 ägg och två tomater sen i måndags kväll och är inte minsta hungrig. Ska jag testa och vänta med maten för att se om jag kan bli hungrig öht och hur lång tid det tar isf. Är det fler än jag som inte blir hungriga och vad beror det på?

Annons:
[Outlawly]
8/12/15, 7:57 AM
#1

5:2 går ju ut på att man äter varje dag, fast mindre 2 dagar i veckan.

Det verkar inte bra att du ska gå och inte äta något tills du blir hungrig

Nova1234
8/12/15, 8:15 AM
#2

Ja igår tisdag åt jag 500 kcal 4 ägg och två tomater, det är det enda jag har ätit sen i måndags kväll och jag är fortfarande inte hungrig Idag tänkte jag äta och i morgon blir det 500 kcal igen Vad jag inte förstår är varför jag inte bli hungrig?

[Outlawly]
8/12/15, 9:42 AM
#3

Jaha jag trodde du åt bara i måndags kväll och inget igår.
Nu hänger jag med. :)

Jag är en person som blir hungrig jämnt och hela magen kurrar.
Så svaret på den frågan vet jag inte. Hoppas någon annan kan svara :)

Zepp
8/12/15, 7:51 PM
#4

Om du saknar hungerkänslor får du använda hjärnan i stället!

Ofta så fattas sjunkande blodsocker som en kraftig aptitreglerare.. på LCHF blir det helt annorlunda.

I början kunde jag glömma att äta.. tills jag fick en svag huvudvärk.. vilken försvann när jag väl åt något.. ofta blev det sent på kvällen.

Hungern på LCHF brukar jag beskriva som så.. "snart är det nog dags att laga lite mat".. och aptiten kommer sen när dofterna sprider sig.

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Nova1234
8/12/15, 10:09 PM
#5

#4 aha, ja det förklarar ju saken ganska bra, nu kan jag känna mig lite "luddig" i huvudet när jag inte har ätit på länge Tidigare när jag åt kolhydrater så hade jag ett helt annat sug efter mat En får ju verkligen tänka om när en äter lchf, kroppen fungerar väldigt olika från tidigare.

Zepp
8/13/15, 10:30 AM
#6

Ät när du är hungrig, sluta när du är mätt.. är en devis som fungerar i teorin!

Dvs det fungerar för mig när jag är ledig.

Bestäm dig för 2-3 måltider om dagen.. det gör handlandet och planeringen så mycket lättare.

Utan planering så är det väldigt få saker som fungerar av sig självt.. anpassa sen portionsstorlekarna så du hinner bli hungrig till nästa planerade måltid.

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Annons:
Nova1234
8/13/15, 10:41 AM
#7

Ja, jag tänkte att jag ska äta två gånger om dagen både fastedagar vanlig lchf dagar

Det är en stor omställning ,med lchf, jag har ätit mycket frukt och bröd tidigare, det har varit smidigt, jag brukade också vilja småäta vilket är livsfarligt.

Felet jag har gjort tills nu är att jag har ätit mycket turkisk yoghurt och hallon/blåbär när jag har gått i kylskåpet och rotat, det är därför jag inte har gått ner.

 Felet ligger hos mig inte maten. 

Man får inget gratis :)

Zepp
8/13/15, 6:38 PM
#8

Den metabola omställningen är oftast den lättaste omställningen, den mentala brukar ta längre tid!

Man släpar med sig gamla vanor och beteenden i sitt nya liv.. riktig mat på fasta tider brukar ta udden av de gamla.. (dåliga vanorna)!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Nova1234
8/13/15, 6:44 PM
#9

Ja, jag tyckte det gick lätt att sluta med mackor, tyvärr ersätta jag det med annat yoghurt.. Ätvanorna är svårare att bryta, än själva maträtterna tycker jag

Zepp
8/13/15, 6:59 PM
#10

Mm.. och där är det tjatet om mejerier på LCHF kommer in!

Dvs somliga med dåliga ätvanor går från att ha ätit mackor och mat ur paket, till att äta mat ur lite andra paket.. fast fetare!

Man skall/bör sluta att äta mat direkt ur paket/ur kylskåpet.. till att äta lagad mat från råvaror!

Dvs om mejerierna används i matlagningen lär de knappast vara något större problem!

Och går man över till att äta 2 måltider per dag så lär det knappast innebära så himla mycket mer ansträngning heller.

En av fördelarna med LCHF är att man inte lika ofta tänker på mat.

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Upp till toppen
Annons: