Annons:
Etikettmat-livsmedel
Läst 5342 ggr
Sindri
8/6/15, 9:54 PM

LCHF i Nordamerika

Undrar om det är någon aktiv här som bor/bott eller vistats länge i USA/Canada. Skall åka över snart och det går ju inte att ta med sig nån slags livsmedel härifrån så jag undrar vad man kan köpa där.
Kokosfett kan man ju beställa från  iHerb så jag antar att man köper det i en hälsokostaffär? Tips på en bra kedja? Tror jag köper kosttillskott där också, tullen får väl spader om jag kommer med en burk med vitt pulver i! Även om jag beställt den från USA.

Men sånt som fiberhusk/psyllium? Kör de sånt i USA? Kokosnötmjöl?

Och kan man överhuvudtaget hitta fullfet yoghurt som är helt naturell? Sist jagade vi naturlig Kefir och det var inte lätt att få tag på.

Tacksam för alla tips. När vi var i Florida åt jag bara fisk och det funkade bra.

Annons:
_Fisken
8/6/15, 9:56 PM
#1

Jag vet att du kan köpa friterad saltgurka(!) söderut..

Sindri
8/6/15, 10:03 PM
#2

Haha, nu skall jag ju just norrut och gillar inte saltgurka. Visserligen skulle jag väl hålla blodsockret stången på det, men ack så magert!

Sindri
8/7/15, 4:15 PM
#3

Och sukrin! Kan man köpa det "over there"?

Margareta
8/10/15, 9:11 PM
#4

Allra bäst är nog att du börjar läsa amerikanska LowCarb/Paleobloggar. De har förmodligen svar på alla dina frågor.

/Margareta

LCHF-magasinets allra sista nummer 2020/3 gavs ut i juni.
Det finns fortfarande lösnummer och gamla årgångar
http://www.lchfmagasinet.se

Sindri
8/10/15, 9:15 PM
#5

Bra tips! Men jag hinner bara inte leta så mycket. Vet att vi brukade ha en medlem här som bor i USA, men hon har inte setts på länge. Hade hoppats på enkla, snabba svar därifrån. Kommer tyvärr inte ens ihåg signaturen, annars hade jag kunnat leta och skriva meddelande.

Åker om ett par dar - det får lösa sig.

Inkanyezi
8/11/15, 12:00 AM
#6

Psyllium och fiberhusk säljs i minst hundrafemtio olika varianter, varav ungefär hälften kallas Colon Cleanse. Finns i de flesta livsmedelsaffärer och drugstores eller apotek.

Annons:
Upp till toppen
Annons: