Annons:
Etikettövrigt
Läst 4686 ggr
Miowi
2015-07-09 00:25

Avvänja socker - illamående?

För ca 2 veckor sen lyckades jag pga mycket jobb låta bli att köpa godis, kakor och allt annat sött jag gillar att köpa när jag har lite tid över. Det har gått förvånansvärt bra, har inte haft något jättesug och därför kunnat låta bli att köpa massa gott. Men sedan i söndags (3 dagar sedan) har jag känt mig utmattad och illamående, inget sug alls på mat heller. Bara frukt, nektariner skulle jag kunna äta kilovis av varje dag.

Har läst att man kan få ont i huvudet när man drar ner på socker, men kan utmattning och illamående vara ett annat? Vet inte hur jag ska göra nu för när jag jobbar i butik är detta oerhört jobbigt när man får en dipp och knappt orkar stå upp. Någon som varit med om liknande?

Annons:
Malinhell
2015-07-09 09:07
#1

Man kan få övergångsbesvär när man slutar med socker, fast äter du stora mängder frukt får du i dig stora mängder socker och då tillgodoser du ditt sockerberoende. Eller du kanske inte äter frukt utan bara tog det som exempel på vad du är sugen på? Kan det vara vätskebrist eller stress i fall du jobbat mer än vanligt? Äter du betydligt mindre mat än du är van vid så kan det givetvis bero på det också. Har du helt slutat med kolhydrater och känner dig illamående och utmattad är saltshot ett beprövat knep, ta ett glas vatten med ca 1tsk salt i.

Upp till toppen
Annons: