Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (3) Senaste inläggen

- Allt om lågkolhydratkost - - Medlemmar - - Medlemmar - var bor ni? - Off topic - (OT) - Om sajten - - Utmaningen - - Vi som vill nolla kolhydraterna - Boktips Ej frågelåda - Sten Sture Skaldeman Frågelåda - MinMat Före detta frågelåda - dr Andreas Eenfeldt Hälsa Hälsovinster LCHF för vegeterianer LCHF - Problem LCHF för barn LCHF för bäbisverkstan LCHF för nybörjare Länkar - Föredrag Länkar - Radio/TV Länkar - tidningar/hemsidor Mat - Billiga ingredienser Mat - Jag behöver måltidstips Mat - Livsmedel Mat - Livsmedel - Matfett Mat - På stan, hur gör jag? Mat - Recept att laga hemma Mat - Recept på bröd och brödbaserade rätter Mat - Recept på efterrätter och sötsaker Mat - Recept på fisk- & skaldjursrätter Mat - Recept på färsrätter Mat - Recept på fågelrätter Mat - Recept på kötträtter Mat - Recept på soppor & såser Mat - Recept på ägg, ost, grönt, sidorätter & veg Mat - Vitaminer, mineraler, tillsatser mm Motion & träning Vi som har autoimmuna sjukdomar Vi som har diabetes Vi som har huvudvärk/migrän Vi som har högt/lågt blodtryck Vi som har koncentrationssvårigheter Vi som har mag/tarm-besvär Vi som har/har haft fibromyalgi Vi som röker/har rökt Vi som vill gå ner i vikt Vi som vill gå upp i vikt Vi som är beroende Vi som är gbp-opererade och äter LCHF dr Annika Dahlqvist Övrigt
LCHF - Problem

Diarré

2015-07-07 19:12 #0 av: Bolla 76

Hej!

Ny här, men jag har kollat lite på tidigare inlägg och det verkar vara en bra sida där man kan få bra tips! Nu till min fråga/mitt problem.

Jag började med LCHF i fredags, ingen fanatiker, men har uteslutit all pasta, potatis, ris mm och bakar bröd enligt lchf recept mm.. Nu är det så att jag fått sån obehaglig diarré.. Jag har lite gallproblem, så jag är ganska försiktig med fettet, men någon skrev i ett annat inlägg att det kan ha med kaffet att göra? Pga gallan dricker jag endast snabbkaffe/pulverkaffe men det kanske inte spelar nån roll?

Mycket tacksam för tips och råd!                                                                                                                  //Bolla

Anmäl
2015-07-07 19:18 #1 av: Zepp

Mmm.. kaffet tror jag inte så mycket på alls!

Däremot kan problem med gallan ställa till det.. dvs det utsöndras då kanske inte tillräckligt med galla för att dispergera och spjälka allt fett?

Dvs det kallas för maldigestion!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Anmäl
2015-07-07 19:34 #2 av: Bolla 76

Men då skulle jag väl haft det jämt, detta kom i samband med att jag började med lchf Ledsen Igår "kom" det ingenting å andra sidan.. Tyckte det med kaffet var väldigt logiskt.. Glad

Anmäl
2015-07-07 19:38 #3 av: Zepp

Ja just därför.. dvs kaffe har du väl druckit tidigare?

Men knappast en högfettkost?

Kaffe är inget annat än brunt vatten!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Anmäl
2015-07-07 20:40 #4 av: Bolla 76

Hmm, tål att tänkas på.. Men visst har du rätt i att jag druckit kaffe tidigare Glad Jag skulle dock inte kalla detta för "högfettkost", i och med det jag skrev i första inlägget om gallproblemen.. 

Tack för svaren!!

Anmäl
2015-07-07 22:26 #5 av: Record

Kan det vara grillkryddan med salmonella, som smittat 150 personer. Två olika sorter finns enl. Livsmedelsverket.

Anmäl
2015-07-08 12:28 #6 av: Bolla 76

#5, Jag såg det, men jag har so tur är inte använt nån grillkrydda.. Tack iallafall för tipset!

Anmäl