Annons:
Etikettmat-recept-på-soppor-såser
Läst 6820 ggr
Maja
2015-06-14 23:11

Vegetariska soppor (laktosfritt)

Jag älskar soppa. Det är perfekt både som frukost, lunch och middag! 🙂

Nu varierar jag mig mellan tomatsoppa (passerade tomater, kokosmjölk, lök, vitlök, kryddor = koka ihop och stavmixer), svampsoppa (stekt svamp, kokosmjölk, kryddor = koka ihop och stavmixer) och morotssoppa (morot, kokosmjölk, kryddor = koka ihop och stavmixer). Men idéerna börjar sina…

Som ni ser är de helt laktosfria och det får mig att må allra bäst. Men det känns som att jag gör precis samma sak om och om igen. Basen ser ju likadan ut: Kokosmjölk och kryddor. Gott, mättande och bra.

Vad gör ni för vegetariska soppor? Några idéer?

Annons:
Kalli
2015-06-14 23:35
#1

Jag gillar potatis och purjolökssoppa. Den version jag gör innehåller ungefär en msk grädde men det borde lätt kunna ersättas med kokosmjölk.

Minska kolhydrater
2015-06-15 14:01
#2

Jag brukar också göra liknande soppor. Men jag är noga med att alltid använda hel chili som jag skär i små bitar. Kokosmjölk, tomatpuré, vitlök,  chili, svartpeppar och salt  hör till grunden i soppan, sen tillsätter jag olika ingredienser till det, t ex lammkött, svamp e dyl.

OlgaMaria
2015-06-15 14:01
#3

Spenatsoppa! :)

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

CasaRamon
2015-06-15 16:08
#4

Blomkålsoppa.

Kokar blomkål i grönsaksbuljong. Mixar den sen med en äggula. Gott

Sindri
2015-06-15 23:06
#5

Ägg, avocado, kokosfett (utan smak), kryddor + ev. andra tillagade grönsaker man har i kylen, som t ex, grillad squash, grillad paprika, spenat, salladsblad, blomkålsmos, nässlor - tja, allt man tycker kan passa. Häll på hett vatten och mixa.

Upp till toppen
Annons: