Annons:
Etikettallt-om-lågkolhydratkost
Läst 6600 ggr
diva77
5/31/15, 8:30 PM

feta såser?

Vad gör ni era feta såser på/av? Många rekommenderar att skippa mjölkprodukter då man ha dålig andedräkt. Hm

Annons:
hemul
5/31/15, 8:37 PM
#1

Smör och grädde! 😃

Har du inte lowcarbat så länge och kom detta med dålig andedräkt efter att du la om kosten? Man kan lukta båda aceton och ammoniak i början nämligen.

Är det inte så får du väl testa med kokosmjölk/-grädde. Eller nöja dig med sky. Med mycket smör och kanske rödtjut i blir det inte så dumt det heller. Smör tror jag inte ger dålig andedräkt. Och bea och hollandaise kan man ju alltid göra också.

diva77
5/31/15, 8:44 PM
#2

Körde för ett tag sen o hade äcklig andedräkt i 3 mån. Slutade me lchf pga det. Men jag mådde bra av att äta lchf så jag ska ge det en chans till. Och för att undvika dålig andedräkt tänkte jag skippa mjölkprodykter så gott d går…där av nyfikenhet hur ni andra gör era såser☺

Aleya
5/31/15, 8:47 PM
#3

Jag får sällan dålig andedräkt om jag gör sås av creme fraiche.

Men grädde gör jag mina såser på, eller kokosmjölk/kokosgrädde

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

hemul
6/1/15, 3:13 AM
#4

Det är inte mjölkprodukterna du får dålig andedräkt av. Såna åt du väl förut också? Du luktar illa p.g.a. att du äter lågkolhydrat och inte hunnit ställa om dig än. Det kan hjälpa att dra ner på proteinet om du äter väldigt mycket protein. Har du kollat?

diva77
6/1/15, 3:28 AM
#5

Äter en del ägg kött osv…får kanske börja räkna. Hade tänkt mig liberal lchf. Hoppas verkligen inte att jag har den andedräkten för länge nu. Ska man dra ner på protein en del så käkar man snart bara fett☺

diva77
6/1/15, 3:40 AM
#6

Väger 66 kg så jag antar att jag ska äta typ 66 g protein…å det kommer jag upp till fort…hur ska jag tänka om i min kost?

Annons:
hemul
6/1/15, 7:06 AM
#7

Ta reda på om du äter extremmycket protein först. Men allt kommer säkert att rätta till sig så småningom utan att du gör några anstalter. Har inte hört om några långvariga problem med stinkighet.

diva77
6/1/15, 7:43 AM
#8

Har en app där jag fyller i allt…tror att d blir lätt att äta mer proteiner innan man lär sig ordentligt. Ingen annan än jag blir glad om jag skippar stinka i 3 mån igen☺

diva77
6/1/15, 11:41 PM
#9

När jag jobbar natt blir d pannkaka…idag blev d 76g protein…å det e 10 för mck. Men var går gränsen för att man äter för mck protein? 10 20 el 30 ut över d normala?

Zepp
6/1/15, 11:50 PM
#10

76 är knappast någon kattastrof.. hade det varit 132 så hade du ätit protein som en proffesionell boddy builder!

Ena dagen äter man mer.. en annan dag kan det bli mest sallader o sånt, det är vad du äter i snitt som spelar mest roll.

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

diva77
6/2/15, 12:53 AM
#11

Så här såg min dag ut idag. Nötfärs x 2.ihop med championer o sås (creme frieshe sås) plus grönsaker lchf pasta till…ägg me ooppis el hur d nu stavas☺ Lite kvarg ca 2 dl…o nån enstaka tuggumi. Detta räknat från 00.00 till nästa dag…där av samma maträtt 2 ggr…o så 1 dl apelsinjuice d blir en del proteiner

diva77
6/2/15, 12:56 AM
#12

Börjar även märka att när jag inte får i mig riktiga kh så äter jag mer än när jag inte går på lchf…är jämt små hungrig…fast jag lägger massa kokosfett i kaffe ex…

hemul
6/2/15, 5:24 AM
#13

Du är inte ensam om det.  Jag och flera andra, även om inte jättemånga, håller oss mättare och mår bättre med lite mer kolhydrater. Fast det kanske är fler än man tror. Sitter rätt långt inne för många att erkänna att de upplever det så.

Annons:
diva77
6/2/15, 6:00 AM
#14

Jag erkänner alf…tycker det e jobbigt att äta jämt…men skönt att veta att man inte e ensam om d. Tycker du sj att du äter jämt el klarar du av att hålla dig?☺

hemul
6/2/15, 4:40 PM
#15

Mitt problem är mer att jag inte blir mätt när jag äter. Såg ett program om fetma på TV i vintras där de faktiskt tog upp det i samband med någon studie som gjorts. Många av tjockisarna i studien sa att de inte var speciellt hungriga när de började äta, men aldrig blev mätta. Jag blir t.o.m. hungrigare när jag börjar äta och sen dämpas det inte. Så jag är hungrigare när jag slutar än när jag började alltså. Men småäta är inte ett problem. När det har gått några timmar har hungern gått över och sen klarar jag mig länge. Det är timmarna efter maten som är värst alltså. Så det där med att gå ner i vikt lätt som en plätt och utan hunger, det gäller inte mig.

Eftersom jag aldrig känner mig mätt (även om jag inte är hungrig hela tiden) har jag svårt att stå emot om det bjuds något, för lite plats finns det alltid i magen. Nu menar jag inte fikabröd och sånt, utan mat. Ni vet, som nu när det sommar och det alltid är nån granne som grillar och har för mycket… suck.

diva77
6/2/15, 5:28 PM
#16

Skön att veta att man inte är ensam om detta problem…jag försöker hålla mig in i det sista haha ibland går det ibland inte alls. Lagade precis kycklingslever gryta på 1 kg…grädde o pitte lite lök och champinjoner o d blev 5 port på 250g…snacka att jag fick chock när d visade sig att 1 port innehåller 45g proteiner…d är ganska mck enligt mitt tycke. Kan det verkligen stämma? Jag blir ju mätt när jag äter men efter en stund kommer hunger känslan och det är as jobbigt. Snart åker man till Prag på kalas och jag är rädd att jag kommer att fuska…nästan så jag täknar med det…usch

Upp till toppen
Annons: